zondag 11 juni 2017

Starfish - zeesterren

Ik hou van de ontwerpen van Jodie Ricrac
Ik kreeg een zak met stofjes, en daar was een lap oranje wafelstof bij, waarvan ik eerst dacht, dat wordt waarschijnlijk een binnenkant van iets.
Enkele dagen later zie ik op haar blog een nieuw zeesterrenpatroontje.
Niet moeilijk, maar echt elke welving en elk bochtje klopt.
Mijn brein linkte het patroon aan de oranje stof, en 10 minuten later was de eerste in de maak !
*
I do love Jodie Ricracs work.
I received a bag fillled with fabric, and one piece was orange with a waffeled structure.
Uhm.... that will probably become the inside of something.
A few days later, I spotted a sea star on Jodies blog.
Not complicated at all, but every curve is in the right place.
My brain shooted : that strange orange fabric was invented for this pattern !
10 minutes later, I was sewing the first one !

 
 
Baby heeft stipjes in de kleuren van de 5 groten....
ik kan dat niet verklaren, 
dat is de natuur :-)
*
Baby has got dots in all the colo(u)rs of the large ones...
I am unable to explain this,
it is how nature works :-)

Het kleintje maakte ik door het patroon met 50% te verkleinen.
Dat naaien is te doen, maar die armpjes keren..... pffft !
*
The little one was made by reducing the pattern by 50%.
Sewing it was ok, but turning those tiny arms..... bloody hell !

Ik ga er nog maken, ze passen bij het weer !
*
I'm off to make some more !

11 opmerkingen:

  1. Jij bent toch echt de koningin van de ienieminie werkjes! Vijf en een kleintje! Is dat toevallig? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk! O en wat bedoelt de dame hier boven met 5 en een kleintje?? Ik ben nieuwsgierig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Binnenkort hebben we nog eens met vijf afgesproken, en we geven elkaar een geschenkje. Alles wat dus per vijf is, is 'verdacht'..... zou het het cadeautje zijn ????? Ik verklap het niet :-)

      Verwijderen
    2. Zou Pippaatje denken dat je weer zwanger bent, Carla? :-))))
      5 en een kleintje?

      Verwijderen
    3. stel je voor seg ! een vriendje voor het minimeneerke :-)

      Verwijderen
    4. Of een vriendinnetje! Ja Carla...doen! ;-)

      Verwijderen