woensdag 13 september 2017

Jedediah pants # 2

Zander had een nieuwe broek nodig.
Hij bestelde die bij zijn mama !!!
Met confectiemaat W30 / L36 is dat ook de beste optie om aan een lange broek te geraken.

De vorige Jedediah die ik voor hem maakte beviel hem duidelijk,
maar hij had toch nog enkele verzoekjes :
1. Een beetje hoger vanachter. → ik verhoogde de 'yoke' 2 cm.
2. Een beetje smaller. →ik nam i.p.v. 1cm naadwaarde, 1,6 cm naadwaarde
(zoals het patroon voorschrijft eigenlijk)
3. Een gewone binnenbeennaad . → ik naaide dus geen 'flat fell seam' maar een normale naad,
veel makkelijker !

De heerlijk verwerkende twill komt van bij Het Stoffenhuis.
Ik vond hem bij stoffen → solids basisreeksen → twill (stretch)






Bij het volgende exemplaar mag de hoogte achteraan zo blijven.
De ronding in de zijnaden ga ik nog wat afvlakken, want daar is nog teveel stof ,
dat kan je zien op de tweede foto.

Lang niet slecht voor mijn tweede herenbroek ooit !
De Sew a long van Thread Theory (patroonmaker) was weer een grote hulp !

Waarom foto's zonder hoofd ?
17 jaar, zoon.
Dat zegt genoeg medunkt.
Het is nochtans een knap manneke, zeker in zijn nieuwe broek !





11 opmerkingen:

  1. Awel een heel groot applaus! Ge hebt dat weer schitterend gemaakt! Dat beetje stof te veel, dat had je niet moeten zeggen. Dat had ik niet gezien! En nu wel natuurlijk. Maar dat is een detail! Een geweldig schoon broek en een topmannequin! Jammer van het hoofd! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, hier is den boswachter! :)
    Waar is zijn ree?

    Zeer mooi gemaakt, chou, het lijkt er echt eentje van de winkel. (van nen sjieke winkel , he!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liefje! Ongelooflijk vind ik dit... op naar nummer drie.
    Super trouwens dat je voor hem mag naaien en dat hij zelfs bestellingen doet :). Zo geweldig x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de derde samen met jouw eerste ?
      xxx

      Verwijderen
    2. Gho zwijg, ik lijmde de vent nu nog maar eens met een lap stof voor een trui, uit pure s*** voor het maken van een broek. Eigenlijk moeten we gewoon nog een keertje afspreken, en maken we samen een broek - of wellicht gewoon een paar stiksels, gezien het gekwetter dat op die afspraak zal volgen ;)

      Verwijderen
    3. Sweetie, als ge stof hebt, laat het weten, dan spreken we af, ge bent hier van harte welkom !!!Ge kunt die broek maken, het enige 'moeilijke' is de rits,maar eens ge daar die truc doorhebt gaat dat ook makkelijk, echt waar ! Het duurde wel lang eer ik het 'zag', maar nu ik het weet vergeet ik dat nooit meer :-) Dus rep u maar naar Mechelen :-)

      Verwijderen
  4. Wauw ! Keischoon exemplaar ! Ik verlang al tegen dat mijn zoon 17 is en hierin wil rondlopen sebiets ;-)
    Sinds ik voor mijn wederhelft de Jedediah maakte, komt zijn 'deftige' broek steeds opnieuw als favoriet voor 'deftige' gelegenheden uit de kast. Eigenlijk moet ik er dringend nog eens één maken ... Kon ik maar ergens tijd kopen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloos, bloos, merci Jo !
      Zander is zo lang en dun, dat het quasi onmogelijk is om een betaalbare nette broek voor hem te vinden in de winkel. Dat patroon is voor mij echt goud waard dus .Jeansbroeken in W30/L36 zijn te verkrijgen bij Lee Cooper, maar hij draagt liever chino's ... Hoe oud zijn uw jongens ?

      Verwijderen
  5. Waw zeg, zo mooi! En wat heerlijk dat hij die broek gewoon komt / kan bestellen! Op maat gemaakt, perfectie!

    BeantwoordenVerwijderen