vrijdag 29 september 2017

Geen plastieken zakjes meer


Boodschappen doen gebeurde hier al lang plastiekenzakloos.
Behalve... de groenten en fruit inkoop in de Colruyt.
Maar ook dat gaat nu zonder plastieken zakjes !



Ik kreeg namelijk een zak stofresten , en daar zat een lange reep gaas bij !
In combinatie met restjes katoen en overschotjes touw
werd die reep getransformeerd in ecologisch verantwoorde zakjes.
De mosterd haalde ik hier.

Alle beetjes helpen!
:-)

Linking up with Elm Street Quilts : Bag It !


13 opmerkingen:

  1. Slim slim slim!
    Moeder Natuur dankt jou.
    Fijn weekend!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik haalde de mosterd op dezelfde plek.
    Een tijdje geleden postte ik mijn versies. Ik kreeg alleen maar positieve reacties. Jij zult zeker ook positief benaderd worden. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, verbeter de wereld en begin bij jezelf; dat heb je mooi bedacht zo, heel handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top idee, groenten en fruit worden zo mooi verpakt.
    Geniet van het weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed ! Ik zou er beter een voorbeeld aan nemen om er eens aan te beginnen. Het staat al zo lang op mijn to-dolijstje en die oude gordijnstof ligt hier toch maar te liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee, als we allemaal een beetje doen is het samen een heleboel! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi en nuttig ook. Dat heb je goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ideaal vrouw! En dat streepje katoen is dan ook nog eens om geweldig vrolijk van te worden ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. That's a wonderful upcycle - useful, green (nice for the earth), and very VERY pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Great idea for bags. Thanks for sharing and linking up in Elm Street Quilts Bag It.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wonderful idea! Ive been meaning to make some bags like this but couldn’t think what fabric to use. Now I remember I have some gauze or net curtain fabric. I’ll be seeing what I can make soon! Thank you for the great idea!
    Barbara x

    BeantwoordenVerwijderen