woensdag 3 mei 2017

ReLEx smile

ReLEx smile ? 
Huh ?
Relax en glimlach maar, ik zal het uitleggen.

We beginnen met een foto :
Kijk ! Geen bril meer !
Op valentijsdag kreeg ik het beste pakske ooit :
zicht !
Aha, ge hebt uw ogen laten laseren hoor ik u al zeggen... 
NEEN , ik heb ze laten ReLEx smile -en,
en dat is echt wel anders.
Het verschil kunt ge in detail nalezen op www.medifocus.be .
Dr. Van Cleynenbreugel legt alles haarfijn uit.
We gaan terug in de tijd.
Zo'n acht jaar geleden liet mijn zus haar ogen laseren.
Ze was van haar bril verlost, maar heeft sindsdien wel 'droge ogen'.
Dat is met gebruik van oogdruppeltjes wel opgelost, en hé, geen bril meer.
Ik wou dat dus ook laten doen...maar...
deze schrikkentist durfde dat niet.
Het is wel aan uw ogen hé, daar komt geen vreemde aan bij mij.

We zijn terug in het heden.
Via mijn juf van in het derde leerjaar, mama van de arts,
 kom ik te weten dat Dr. Van Cleynenbreugel oogchirurgie toepast in Oud-Heverlee. 

WAUW !
 Dat is geen vreemde, ik ken hem van toen we nog allebei in sponsen broekskes rondliepen !
Nu MOET ik het toch echt durven, 
het is nodig, want ik begin nu ook te sukkelen met het zicht dichtbij...

Ik lees echt elk letterke van de webiste
en leg een datum voor het vooronderzoek vast.

Twee weken later mag Dr. Van Cleynenbreugel (ik mag Hugo zeggen, want als ge ooit nog samen met de broers en nichtjes hebt buitengespeeld tot het donker werd dan mag dat)
mijn ogen chirurgisch behandelen met de ReLEx Smile techniek.

 14 februari 2017
Dag bril, ik heb u niet meer nodig !
Na 10 minuutjes is de ingreep gedaan.
Ja echt, dat duurt niet langer, het ontsmetten duurt langer dan de eigenlijke ingreep.

Deed het pijn ? Neen, echt helemaal niet.

Dezelfde avond kan ik al ondertitels op tv lezen!
De volgende dag zie ik alles goed in de verte,
dichtbij is het nog wat wazig.
De derde dag zie ik alles goed !!!

Wat wel moeilijk blijft is de nachtblindheid die ik al had, 
die blijft en is aanvankelijk zelfs wat erger.
(aanvankelijk betekent de eerste twee weken ondertussen is dat weer hoe het was met bril) 

Conclusie :
Ik ben superblij dat ik het liet doen.
Ik heb geen bril meer nodig !

Geen bewasemde of beregende brilleglazen meer.
Ik zie mijn voeten als ik douche !
Ik zie de wekker als ik wakker word.
Ik moet mijn hoofd niet meer tussen mijn naaimachine wringen om de draad door de naald te krijgen.
Ik heb ne rare kop.
Nee, toch niet, maar als je jezelf de eerste dagen 'tegenkomt' in een ruit of een spiegel is het heel onwennig als je daar al meer dan 30 jaar een bril zag.
Ik kan hippe zonnebrillen kopen !
Ik kan eindelijk winnen met "ik zie ik zie wat jij niet ziet"
Ik kan make-up gebruiken want ik zie waar ik het aanbreng.
 
Ik ZIE dus !

Maak ik nu reclame ?
ABSOLUUT !
Omdat ik de arts ken ?
Neen, omdat ik 100 % tevreden ben met de ingreep.

Omdat ik misschien schrikketisten over de streep kan trekken.
Want ik heb spijt dat ik , puur door schrik, het niet eerder liet doen.

Dr. Van Cleynenbreugel is geen vreemde, want jullie kennen mij
(al dan niet virtueel),en ik ken hem, dus.... jullie kennen hem.
Dat heet logica ;-)

Topdokter en zalige mens.
Ik zeg het u.
Ik ZIE het.

Vragen? Shoot !



13 opmerkingen:

  1. Helemaal gene rare kop! Gewoon nen hele schone kop... ge "ziet" er vele beter uit nu... zonder bril en met een beetje schminck! Topmadam... maar dat waart ge voordien ook al wel hoor : Een topmadam! Ikzienagèresjoeke! ;-) Tot strakskes hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is vast genieten zo zonder bril en met goed zicht. Goed dat jij de schrik opzij hebt gezet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pretty woman, lalalala...
    Mijn zicht is niet in die mate slecht dat ik helemaal beperkt ben zonder bril. Het is eigenlijk enkel voor ver, maar ik hou dit toch in mijn achterhoofd voor als het ooit veel erger zou worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben toch maar eens op de website gaan kijken. Maar ik vrees dat mijn refractiefout te hoog is (dat woord kende ik een minuut geleden nog niet :-) ).
    Ik vind het super dat het zo'n succes was bij jou! Je bent trouwens echt wel goed in reclame maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij hoge refractiefouten is het soms toch nog mogelijke, dat hangt af van oog tot oog. Maar zolang je prima ziet met je bril is er niet echt een nood hé. Reclame maken voor iets waar ik helemaal achter sta is niet moeilijk !

      Verwijderen
  5. Amai, dat klinkt veelbelovend. Ik denk al meer dan 10 jaar na over zo'n laserbehandeling, maar durf niet. Ben ook al heel lang lenzendraagster, maar dat blijft niet duren, en constant een bril dragen zie ik niet zitten... Misschien is dit wel de oplossing. Ik ga straks eens doorklikken !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een vraagje. Hoe zit het met de terugbetaling van deze behandeling?

      Verwijderen
    2. Hoi Ivy !
      De terugbetaling is afhankelijk van bij welk ziekenfonds je aangesloten bent, best daar eens informeren. Bij mij was de terugbetaling echt zeer miniem, maar dit is een investering waar ik nog jarenlang plezier van ga hebben.
      Het is duur, maar ik vind zelf dat ik dat waard ben ;-)
      Ik bekijk het op deze manier : als ik zo oud mag worden als mijn grootouders, dan kost het me ongeveer 1 euro per oog per dag. :-)

      Verwijderen
  6. Wat een leuk Valentijnsgeschenk en je bent het zeker waard.
    Knappe madame !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtcadeau! Wat fijn voor je. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtmadam ben jij (was je voordien ook al maar nu NOG meer sexy)

    Je doet me zin krijgen het ook te riskeren want ik verdraag mijn lenzen niet goed meer. Ik neem aan dat het alleen werkt voor het "ver-kijken" (ik heb -5) maar dat het niet lukt als je tegelijk - en + hebt (want de laatste tijd lukt het niet meer zo goed om dichtbij iets te lezen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je + nog niet te hoog is kan het wel, ik kon ook niet goed meer dichtbij kijken en had al jarenlang ongeveer -6,75 ...
      Ik ben ech zo blij dat ik van mijn bril verlost ben !

      Verwijderen
  9. Nog nooit van de behandeling gehoord!Fijn dat het zo goed mee viel.Ik heb sinds vorige maand een nieuwe bril om ver en kortbij beter te zien!Dure aangelegenheid!!!

    BeantwoordenVerwijderen