zondag 19 februari 2017

De harten quilt

Klaar !




Patroon : Sweetheart quilt van Cloud nine, aangepast in grootte.
Stoffen harten : van veel verschillende sweethearts gekregen + restjesbak.
Witte stof : gekregen van zusje, het waren eerst gordijnen.
Achterkant : Stenzo stofje uit de voorraad.
Tussenvulling van texielstad.nl

Domste idee ooit : ter quilting besliste ik om rondom elk hart te stikken.
Dat betekende dat ik de hele stofklomp hart per hart doorheen de naaimachine moest sukkelen...
Maar het is gelukt !
 De meeste lezers ontraadden me het gebruik van de bloemenstof als achterkant,
maar ik ben blij dat ik de lap toch gebruikte, het geeft een hoog lentegehalte aan de quilt.
De lente, die mag komen, want dat koffietje in het zonnetje buiten deze morgen,
aaah zalig was dat !
Met zicht op de harten quilt die in de krulwilg hing te wapperen.
Waar leerde ik dat?
:-)



17 opmerkingen:

  1. Prachtige haartenquilt. Die heeft echt een lentelook. Goed dat je door hebt gezet met ht naaien rond de harten, want het resultaat is mooi geworden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf jong, zoals ie daar aan de wilg in 't zonnetje hangt en op het bankje ligt ! Helemaal verliefd op en ik krijg er meteen ook een lentegevoel bij, zo schoon en fleurig ! Zo'n hartenquilt staat ook nog ooit op mijn programma, maar eerst nog een paar andere afwerken ;-)
    Mij moet je niet vertellen, hoe lastig dat is om heel het gevaarte telkens door je machine te duwen. Nou kan je daar wel een mouw aan passen hoor, voor de volgende keer. Vraag dat maar eens aan Veetje ;-) In ieder geval, top gedaan, want het is niet evident, en zo te zien is het een vrij grote quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er maan een fractie van benul van, maar wat een werk! Schoon werk, dat wel... ik ben helemaal fan van uw schoon quilt ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtstuk, wat een werk. Daar mag je heel fier op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een quilt om verliefd op te worden ! Ik ga dinsdag dat free motion doorquilten uitleggen....dan gaat dat toch al iets makkelijker......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was één van diegenen die voor een andere achterkant had gekozen. En bij de eerste foto floept door mijn hoofd: ooo, wat een mooie rand, die past er perfect bij! Je hebt gelijk. Het is super zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent ook een bezig bijtje! Heel mooi, die hartjesquilt.

    groetjes,
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een allerschoonste quilt op een allerschoonst bankske! En de bloemetjesachterkant is meer dan geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, wat een werk! Maar zo mooi... Dikke duim!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi,mooi,mooi! En maar goed dat je naar jezelf geluisterd hebt want de achterkant is ook prachtig! Laat de lente maar komen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Net als Esther zeg ik volmondig; ik ben blij dat je je niet af hebt laten leiden. Dat je naar je HART geluisterd hebt ;-) Hij is precies goed zo!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi, die quilt. Hartverwarmend... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Carla! I love your heart quilt! so beautiful colours and fabrics and the flower border is perfect! Have a lovely week! x Teje

    BeantwoordenVerwijderen