vrijdag 13 januari 2017

Savanne Unikat

De titel is de naam van een bol prachtig garen dat ik kreeg.
Ja, ik ben nen echte sjansaard :-)
Ik heb de beste vriendinnen van de wereld ! 

Het had wat voeten in aarde voor ik wist wat ik ermee ging maken.

Eerst probeerde ik de Perfect Darkness sjaal ermee te haken,
maar dat heb ik terug uitgeketteld,
dat vind ik nog steeds heel schoon, maar dat haakte echt niet aangenaam.

Dan maar proberen of ik er liever mee brei, ja dus !
Kijk maar :


 Het patroon is van Louisa Harding en staat in dit boekje.
Het is niet moeilijk maar je moet echt heel goed tellen, 
het gaat dus niet snel vooruit...

Tussendoor brei ik nog steeds graag mini beestjes,
dat gaat veel rapper :-)
Er was ook nog een pinguin, maar die heeft Marte al aangeslagen,
voor haar vriendin op school, 
want die is dol op pinguins mama, alsjeblief ???
Daar kunde toch geen neen tegen zeggen !

Vooraleer ge hier rare gedachten bij krijgt...
Ze spelen de Bremer stadsmuzikanten.
 ;-)

15 opmerkingen:

  1. Prachtig garen. Goed idee om een sjaal te breien, want dit zit er al mooi uit. Gewoon rustig doortellen en doorbreien. Het resultaat is dan vast gaaf.
    De beestjes zien er lief en grappig uit.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-)) Ik wil ook die sjaal breien... ik heb beslist dat jij me dat gaat leren! (proest!) ... met welk nummer van naalden brei je het? We gaan dat wel niet samen kunnen doen want tellen en tetteren tegelijk gaat niet lukken... stom wel hé? Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om het te leren maken we een proeflapske hé, daar mogen fouten in zijn ! Ik brei ze met een drie-en-een-half.
      ik ben ook nog iets aan het haken waarbij ik niet moet tellen, en ik moet nog verder harten naaien, dus dat tetteren komt wel in orde na de 'les' ;-) xxx

      Verwijderen
    2. Ik vind proeflapkes niet leuk... :-( Maar als het voor het goede doel (kunnen tetteren) is dan mag het voor 1 keer! :-)

      Verwijderen
  3. Dat is een prachtig patroon dat je daar koos!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat wordt echt een prachtige sjaal!
    Ik had vroeger als klein Angelieqje zijnde van een soort gelijk patroon witte kousjes, zo schattig (wel jammer dat ik altijd van die elastiekafdrukken in mijn mollige beentjes had)
    Die beestebende is ook super leuk! Zijn ze aan het oefenen voor het circus?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi patroon! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Jij bent een bofbibs! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lucky you! Mooie wol en een mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. rare gedachten?? ik dacht echt waar, direct: allé ze heeft een nieuwe versie van de bremers gemaakt, alhoewel ik niet snap hoe dat minibreien "sneller" kan gaan....het lukt mij trouwens ook niet...haken met de unicat....ik haak altijd door de draden door...spijtig....en aftrekken (krijg nu ook maar geen slechte gedachten gij) lukt niet meer.....dus doorsukkelen hè

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een leuk cadeau, het wordt een mooie sjaal.
    De verzameling beestjes groeit aan. Daar kon je inderdaad niet aan weerstaan om eentje weg te geven.
    Geniet van het weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige sjaal ben je aan het breien. Ik waag me daar nog maar niet aan hoor, aan dat ajour. Maar het is wel super mooi...
    En die diertjes, wat een schatjes. Echt te lief.
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk Bremer tafereeltje :-)))
    Ik ben heel benieuwd hoe je sjaal eruit gaat zien bij de kleurwisselingen van de Unicat. Het patroon is echt geweldig. Knap hoor!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat lijkt mij zo immens ingewikkeld, zowel de sjaal als de beestjes ! Ik zou helemaal tilt slaan. Maar jij doet dat voortreffelijk, die sjaal gaat top zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ik blijf je toch zo bewonderen voor het maken van die ienieminie beestjes. :-)
    Ze zijn prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen