dinsdag 4 oktober 2016

My very first real quilt

I tried some patchwork before, wich turned out pretty well,
 but I was just freestyling on the road of trial and error.
it was love at first sight.
I had to make it !
I first read the instructions very carefully 
( Flemish is my mothertongue so I needed to be really sure what I was reading. )
First hurdle : inches and yards ! Luckily there are conversion tables all over the web.
Second difficulty : I decided to use scraps and stash, wich meant that I could not follow the cutting instructions, I had to cut each and every bird piece separately.
The sewing itself went smoothly, some beginners mistakes here and there; some of the birds have floating tails and/or strange assymetric legs, but hey, who's perfect ? 
It adds to the charm !
 I bought the padding and really enjoyed sewing the waved lines !
Third problem : the binding. I did not have enough large fabric to cut the binding strips, so I used little pieces in the colours of the birds.





My very first real quilt is finished !
And I love it to pieces !

I do want to make another one... but first things first : the kids need new clothes.

PS : this post is in English especially for all the kind quilters who visited !

32 opmerkingen:

  1. Knap ... geweldig knap! Ook dat quilten met de machine! Heel schoon boogjes... Hier heeft ook de quiltmicrobe toegeslagen ...alleen ben ik nog op beginnersniveau... ook wat de taal betreft blijkbaar... ;-) Ik blijf mijn "mothertongue" trouw...Overschakelen op Engels is niet aan mij besteed... :-(
    Misschien kan je me dat ook nog leren volgende keer? Topidee! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zo knap! Mij vielen de boogjes ook op. De birds zijn prachtig. Je mag trots zijn op jezelf. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een plaatje!! Mijn eerste quilt is ook bijna klaar. Dan zal ik hem ook op mijn blog laten zien... Hij moet nog doorgequilt worden en dat kan nog wel even duren natuurlijk. Maar hij komt er zeker een keertje...
    Wat is het leuk om te doen hè?
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een plaatje! Hier mag je mega-trots op zijn. Wat lijkt het me zalig om onder deze warme, perfect imperfecte vogeltjes weg te kruipen... Top!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat is het mooi geworden!!! Heel knap werk, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel schoon, knap gemaakt, om vrolijk van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, what a wonderful result for a first quilt! The scrappy style adds so much life to the pattern, as does the pieced binding!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Carla! This is so fun and beautiful quilt! I love Lorna's patterns and your bird quilt with happy colours is super! I hope to do this myself, too! x Teje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. You did a fabulous job on your first quilt!! Happy and bright, these birds are adorbable.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It's wonderful, congratulations! Scrappy is always best - so much more individual :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your quilt is super cute!!! I love it!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The birds turned out perfect. The scrappy fabrics really add to the finish Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. The quilt is beautiful. It is pieced well, quilted nicely and the fabric choices are great! Congratulations on your first quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a great quilt! I love the scrappy birds and the scrappy binding, and I don't see any mistakes. This looks way better than my first quilt! Great work!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. congratulations - the quilt is adorable. great job. micki@2dogsstudio.us

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Congratulations on a very fun first quilt. Love your birdies, the colors are perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Love your quilt! Beautiful job coordinating the fabric for the birds and the scrappy binding is really fun. Congrats!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Adorable!!! I love your bright and happy flock of birds. And the scrappy binding was a great addition. Of course you know..... I am a big fan of the wavy line quilting, too!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I love your bright scrap version of this pattern. This is a first quilt you can really be proud of! I'm so impressed that you used the scrap binding, too. It's perfect for the quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow! I can't believe this is your first quilt, it's gorgeous, Lorna's designs are pretty easy to follow, but it's even more impressive that you had to translate it, well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super super mooi!
    (ik moet onbewust weer aan ons beider vaders denken)

    Dit patroon zou ik graag ooit te pakken krijgen. (bestaat die mogelijkheid?)


    Mijn dochter zaagt me momenteel de oren van mijn kop voor een babyquilt voor haar vriendin die in november bevalt. Ik heb ooit beloofd (in de zomer of zo) van zo eentje te maken. Glad vergeten. Ik vrees dat het hele grote blokken zullen worden.

    Dju toch, deze vogeltjes zouden perfect zijn geweest. Ik ben zo opgefokt dat ik zo weinig tijd heb :(

    BeantwoordenVerwijderen
  22. It's a beautiful quilt! I love all the different bird fabrics you used!
    You are a very talented quilter!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I love those little birds! I have been wanting to make a quilt from that pattern, too. Yours is so wonderful and sweet. Great job!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Carla!!!! Dat patroon steekt al tijden mijn ogen uit, en nu zie ik hier zo'n ongelooflijk schoon exemplaar daarvan! Ik ben ongelooflijke fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dee quilt heb ik al uitgebreid bewonderd, maar ik heb het je nog niet verteld. ;-) Bij deze: Carlake, die quilt is prachtig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen