zondag 4 september 2016

Kussentjes voor kindjes en een give-away !

Of zijn het toch knuffels ?



Werkwijze :
  • 1.Teken een langgerekte ovaal die twee keer uit de stof gaat.
  • (de grootte hangt dus af van de afmeting van de stof)
  • Deze zijn min of meer 34 cm  x 28 cm
  • 2. Teken 4 oren, ik maakte ze net iets langer dan het hoofdje.
  • Knip 2 oren in de stof van het hoofd, en 2 in een contraststof.
  • 3. Knip uit zwart vilt 2 ogen (2 euro muntstuk) en 1 driehoekje.
  • 4. Knip een ruwe cirkel uit de contraststof, hier ongeveer 6 cm diameter.
  • 5. Leg de vlek, de ogen en de neus op het gezichtje en drieg of speld vast, vliesofix werkt ook.
  • 6. Stik deze delen vast net binnen de rand.
  • 7. Borduur een mondje.
  • 8. Naai de oren aan elkaar, telkens 1 in de hoofdkleur en 1 in de contrastkleur.
  • 9. Speld de oren op hun plaats, ik liet ze de oogjes net bedekken als ze recht naar beneden hangen.
  • 10. plooi de oortjes naar binnen.
  • 11. Leg het achterhoofd op het gezichtje, goede kanten op elkaar, speld en laat onderaan een keer- en vulopening.
  • 12. Stik, knip bij , keer, vul.
  • 13. Naai het keergat dicht.
  • 14. Knuffel.

Al wie mij volgt , al lang of nog maar juistekes,
kan haar (of zijn ???) kans wagen om dit
exemplaar te winnen.
Meedoen kan door een reactie achter te laten tot en met 8 september,
vrijdag maak ik de winnaar bekend.
Succes !

PS : tips en links naar een brei, haak of naaipatroon voor een eenhoorn zijn welkom,
want Marte is into unicorns for the moment ;-)
 

17 opmerkingen:

  1. Hoe vrolijk zijn die! Ik doe niet mee met je giveaway (geen kindjes), maar ik kan je wel enkele patronen van eenhoorns geven. Als je op Google "ravelry" en "unicorn" intikt, vind je een aantal patroontjes (gratis of betalend). Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige knuffelkussens. Dank je voor de uitleg om zelf ook zo'n kussen te kunnen maken. Lief dat je een kussen gaat weggeven. Ik zet een linkje voor je op mijn blog. Doordat ik de komende weken volop bezig ben mijn eerste kleindochtertje, mijn zoon en schoondochter kan ik weinig blogs volgen in die weken. Dus ook jouw giveaway niet verder volgen. Misschien goed om dan geen kansje op dit leuke kussen te wagen.
    Net heb ik je een mail met wat eenhoornbijlagen gestuurd. Misschien heb je er iets aan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo leuk! Ik doe heel graag mee met de give away, mijn dochtertje zou er heel blij mee zijn en het zou haar misschien een beetje opfleuren, ze is echt serieus ziek op dit moment...
    En... Als we niet winnen, maken we er toch zelf gewoon eentje, dankzij die duidelijke uitleg van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo leuk! Ik doe heel graag mee met de give away, mijn dochtertje zou er heel blij mee zijn en het zou haar misschien een beetje opfleuren, ze is echt serieus ziek op dit moment...
    En... Als we niet winnen, maken we er toch zelf gewoon eentje, dankzij die duidelijke uitleg van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeee! Hier zien we ze allemaal na de glimpsjes op IG. Ze zijn super!
    Ik doe graag mee!
    Ik haakte laatst paardje Piem van Kristel Droog. Wel een betaalpatroon, maar denk ik heel goed tot eenhoorn om te vormen.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, ik doe ook mee... Drie - 4 jarigen hier die er helemaal door vertederd zouden zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo schattig !! Ik doe graag mee voor de give-away. Als we zouden winnen, dan moet ik er zelf maar eentje maken in plaats van voor beide dochtertjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooh zo schattig... ik doe niet mee al vind ik het ontzettend lief van je die give away ... maar ik denk dat ik het zelf ook kan... een kans meer voor de "onhandigen" onder de blogleesters! Hoe vindt Marte het in de "grote" school?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tot nu toe valt het heel goed mee, ze heeft al vijf vriendinnekes :-)

      Verwijderen
  9. Ik doe graag mee! Gezellig zo beestje voor Pippa! Ze ligt graag op een kussentje met haar koppie. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke dingen. Ik doe heel graag mee met de give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn in elk geval schattig, de kussentjes of knuffels. Ik doe graag mee voor de kleinkindjes.
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dochter Flore is op slag verliefd op de middelste, dus ondanks dat ze in mijn ogen al te oud is, doe ik toch mee, die met de bloemenoortjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer maar is een prachtig resultaat van een talentvolle dame !!! Ze zijn SUPER MOOI volgens mijn meisjes en ze hebben gelijk.
    Ik heb Kids met smaak en jij een groot talent xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo ontzettend schattig! Ik waag graag mijn kans! De jongens zouden er heel erg blij mee zijn, maar misschien hou ik het wel helemaal voor mezelf... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen