woensdag 3 augustus 2016

Succes - mislukt - probeersel

Mijn allereerste poging dateert al van hier.
Toen moest ik elke zin van de uitleg 3 keer lezen, 
en goed nadenken bij elke stap.
Ondertussen kan ik veel beter breien,
dus dit paar rolde vlot van de priemekes.


 Een succes dus !
Op naaivlak liep het minder vlot...
Ik knipte en naaide een Tilda top uit LMV,
maar helaas, dat bloesje is niet mooi op een volle boezem...
dat gaat dus weer verknipt worden.
Mislukt.


Tenslotte het probeersel.
Ik wil een katje breien, en vond een patroon op Pinterest.
Maar dat hangt met haken en ogen aaneen, of anders 'spreek ik de taal niet'.
Ik krijg dat zo niet gemaakt, dus ga ik het gewoon zelf proberen.
Elk gebreid priemeke wordt opgeschreven in mijn handwerkschrift dat ik van Kris kreeg.
En indien nodig weer doorstreept en vervangen .
Ik ben benieuwd...
Ik kan het maar proberen he !


9 opmerkingen:

  1. Prachtige sokken. Oefening en doorzetten helpen dus echt om dit soort breiwerk onder de knie te krijgen. Jammer dat de blouse niet naar je zin zit. Dat is het het lastige van naaien: je kunt het niet eerst even passen voor je stof knipt en naait.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend die kousjes en net op tijd klaar om de voetjes warm te houden! Pfff wat is dit toch voor een miserabele zomer! Jammer van de bloes... maar dat hebben we allemaal wel eens voor... dat katje daarentegen... jou kennende gaat dat helemaal in de sacoche komen! Ienienmieniedingetjes zijn aan jou besteed! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kousen zijn zeker gelukt, een mooi paar.
    Het stofje zal nog wel eens van pas komen en met de kat komt het goed. Zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahhh dat zien er zalige kousen uit, jammer genoeg kan je ze vrees ik gebruiken ook met dit weer...
    Doeme, spijtig van die Tilda, die stond ook nog op mijn wish list, maar ik heb hetzelfde probleem dan vrees ik. :-) dat katje komt zeker goed, daar ben ik van overtuigd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer dat de bloes niet naar je zin zou worden, maar je weet vast wel iets anders moois te maken van de stof. De sokken zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, knap breiwerk!

    En hier zit ook niet alles mee hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het zo bijzonder dat beide sokken gelijk zijn? Of heb je ze uit 2 gelijke bolletjes gemaakt? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uit twee dezelfde bolletjes, en er echt op gelet dat ik met dezelfde kleur begon :-)

      Verwijderen