zondag 12 juni 2016

De quiltmicrobe is in het land

Ze sloeg al stevig toe bij Vee en ook Kris heeft het te pakken.
En nu heb ik het dus ook zitten, vooral toen ik dit tegenkwam :

De Black birds quilt van Sew Fresh Quilts.
Dat patroon werd zonder twijfelen aangekocht, zo schoon !
alleen ga ik rode en roze vogeltjes maken, met hier en daar een grijsje erbij.

Het maken zelf is heel plezant, maar heel tijdrovend !
Het moet echt juist zijn, anders zweven de staarten naast de lijfjes,
en groeien de pootjes uit het niets...

 Zo ziet de naaitafel eruit momenteel
 De vogeltjes worden opgebouwd uit verschillende rechte lapjes, 
de schuine delen komen er als laatste bij,
het zit echt ingenieus ineen.
 Al een hoopje pootloze vogeltjes,
die linksonder heeft ene poot uit het niets, 
dat was het eerstelingske...

Hiermee ben ik nog enkele maanden zoet denk ik,
vooral omdat er ondertussen ook gehaakt en gebreid wordt,
maar dat toon ik op een andere keer.

:-)

15 opmerkingen:

  1. Wat een mooie!! Kan me voorstellen dat dat liefde op het eerste gezicht was :-))
    Die microbe gaat voorlopig niet overslaan naar deze kant, da's een ding dat zeker is; ik ben nog geen vriendjes met mijn naaimachine en heb ook geen tijd om kennis te maken op het moment.
    Maar wie weet... ooit...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh sjoeke toch! Hoe schoon gaat dit worden maar wat een precisiewerkje... oeioeioei dat gaat nooit iets voor mij worden. Vogels met staarten en poten langs hun lijf ipv er aan... :-( Met mijn vierkantjesquilt is het zelfs nog niet op alle plekjes even "katholiek"...Maar ik doe mijn best...
    Deze is echt een kunstwerk! Knap!
    Aan dat haken moet ik ook heel erg dringend beginnen... maar zoals steeds heb ik nog steeds niet kunnen beslissen welke granny's het zullen worden...
    Ik ga me weer moeten spoeien! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt mooi, ik moet u bewonderen voor uw geduld. Ik heb onlangs een boekje cadeau gekregen over quilten maar ik zal eerst nog veel moeten oefenen of misschien een workshop volgen. Ik hou het voorlopig bij haken en breien.
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poeh! Dat ziet er ingewikkeld uit! Maar wel prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai heel ingewikkeld volgens mijn maar een prachtig eindresultaat!Go for it girl!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar deze is schoon zeg! Benieuwd naar het resultaat. Zou je dit kunnen zonder quiltervaring?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je recht kan stikken en een klein beetje ruimtelijk inzicht hebt lukt dat zeker !

      Verwijderen
  7. Love the little birds and your fabric color choices.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Those spotted and dotted red birds are so pretty! I love your idea to change things up and do more red birds. Great progress, Carla!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your birds are so sweet. I love that you are making red, pink, and yellow birds.
    --Nancy. (ndmessier @ aol.com, joyforgrace.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een top quilt!

    En ik vind de vogels in het rood veel leuker dan in het origineel.

    Niks mis met losse pootjes, hoor, imperfection rules!

    Ben ook benieuwd naar je haak- en breiwerk. Het eerste zullen we vlug genoeg zien, maar het laatste toon jij hier nog wel eens, zeker,

    Zeg, en zo stil op instagram? Nog steeds niet alles in de plooi?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben momenteel ook aan het quilten, dus echt wel een microbe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hoor! Ik wil helemaal nu gaan quilten ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, dat eindresultaat gaat echt zo schoon zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, ik kijk met open mond naar al dat quilten, stikjaloers ben ik daarop. Ik kijk uit naar jouw resultaat!