vrijdag 29 april 2016

Warme sjaal

Ik breide een lekker warme sjaal.
Eerst dacht ik nog dat mijn timing weer slecht was,
maar ... het weer werkt mee !
Ik droeg hem al de hele week.




De sjaal is het resultaat van een probeersel.
Ik denk erover nog eentje te maken,
hij draagt heerlijk.

Ik ging te werk als volgt :
Alles rechts breien
* 3 steken opzetten
* Rij 1 : brei voor en achterlangs in de eerste steek, 2 r (4)
* Rij 2 : r tot laatste steek, voor en achterlangs breien in laatste steek (5)
* Rij 3 : voor en achterlangs in de eerste steek, alles r, laatste 2 st. samenbreien (5)
*Rij 4 : r tot laatste steek, voor en achterlangs breien in laatste steek (6)
Herhaal rijen 3 en 4 tot de gewenste sjaallengte is bereikt.
 Ik zette af met een picotsteek. 

Let op : de sjaal heeft een ietwat vreemde vorm,
het is een asymmetrische driehoek.

Eerst dacht ik dat ik hem voor niets gebreid had, door die vorm,
maar ... hij drapeert geweldig !

12 opmerkingen:

  1. Het is een knap probeersel, mooie kleur ook.
    Met die aprilse grillen, komt je sjaal zeker van pas.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha! Heb jij dit weer besteld!?! :-)))
    Ach.... Zo'n mooie sjaal moet je ook gewoon kunnen dragen hè :-))
    Fijn weekend,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Maar ook als het mooier weer is kun je hem fijn sávonds dragen. Dus genoeg regen nu! Please? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een heel heel mooie sjaal.
    Helemaal mijn kleur.

    En hij ligt daar oo zo'n gezellige plaats :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een heel heel mooie sjaal.
    Helemaal mijn kleur.

    En hij ligt daar oo zo'n gezellige plaats :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heerlijk behaaglijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooiee sjaal. Deze vorm geeft hem juist iets aantrekkelijks. Dank je voor het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gebreid, mooie vorm en in een mooie warme kleur; perfect dus! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig... vorm lijkt op mijn Janusjessjaal!? Afzetten met een picot is chinees voor me...dat andere zou dankzij jouw duidelijke tutorial nog wel lukken... Schoon kleur ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De sjaal is zo mooi geworden! De kleur is schitterend. En de vorm ook. Zo'n asymmetrische driehoek is mijn favoriete vorm. Je kan er zoveel kanten mee uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Misschien stout om te zeggen, maar ik hoop dat je hem heel binnenkort enkel nog moet bovenhalen om je te verwarmen bij het laat buiten zitten wanneer de warme avond een beetje afkoelt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen