vrijdag 15 april 2016

Miniatuur breien

Ik kreeg het boek 'Mini knitted woodland - Sachiyo Ishii'.
Na het eerste maaksel hieruit was ik verkocht. verslaafd.
Heldere uitleg (Engelstalig), super weinig materiaal nodig, maximale schattigheid.
Ik gebruik het boek als basis,
maar breng meer detail aan in de diertjes.
De pauw zijn (of haar) pailletten bijvoorbeeld. 
Want een pauw moet rondekes hebben !





 Je ziet alle breisels hier min of meer op ware grootte.
Mini dus.
Ondertussen kwamen er al een zwaan, een merel en een everzwijntje bij.
Die staan nog niet op foto, ik wacht op 'licht', 
en ik brei liever dan dat ik fotografeer.
Op instagram (Carlakske) wordt er al rapper iets getoond,
dat is veel sneller gepiept.
Dus als je weinig geduld hebt, 'vraag het dan aan', op IG hé !
:-)



14 opmerkingen:

  1. Ge moet daar eens een voorwerp bijzetten... dan zie je pas hoe ieniemienie klein deze bosfiguurtjes zijn... Voor deze miniedingetjes heb je wel een reuzengeduld nodig... en dat hebben ze mij ook al niet toebedeeld... ik heb zo van alles wat den overschot gekregen! ;-)
    De pauw is nog 1000 keer schoner met die paillettekes! Goed gevonden meiske! Is ons Marteke al een beetje beter? xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw zeg... Ook ik zou er niet het geduld voor hebben om met satéstokjes te breien... want dikker dan dat kan je priem toch onmogelijk zijn. Knap dat je het kan!
    Ik vind de pauw trouwens letterlijk en figuurlijk schitterend met zijn rondekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje zeg, dat is echt mini-mini! Knap werk! En ze zijn nog super mooi geworden ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog meer ooooh's en aaaaah's van mij... Wauw....
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, je mini-breisels. Engelengeduld heb je daarvoor nodig.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het zo knap, mijn vingers kunnen dat gepriegel niet. :-((
    Ik ben vooral weg van de paddenstoel. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu ik ze in het echt gezien heb, besef ik pas hoe klein klein is. Op het scherm lijkt het om de een of andere reden toch groter. Die miniministeekjes... schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, wat een productie!!! Mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, op instagram is het ook de moeite.
    Ik heb zonet je das bewonderd.

    Niet te geloven wat een engelengeduld jij hebt.
    Ik kan me voorstellen dat Martheke al heel wat dieren heeft bijbesteld.
    Ze heeft maar geluk met zo'n moeder!

    Echt heel mooi allemaal!

    fijn weekend

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zet daar eens iets naast zodat ik echt een gedacht heb hoe groot, want op de ipad is dat toch misschien nog kleiner...in alle geval wel super !!!!.met priemen een half of zo ??

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Olala, jij hebt toch echt engelengeduld!!!!
    Prachtig Carla, echt waar...

    BeantwoordenVerwijderen