zondag 28 februari 2016

Urban style Owesome Oslo 4

Eentje voor de Jannes,
ZONDER duimgaten,
want dat is voor kleinere kinderen hé mama...
(als zus dat maar niet leest...)





Maat M,
3 cm verlengd en met extra lange manchetten.
Mijn net 14 jarige van circa 1.85 m vindt het heerlijk
om een trui te hebben die lang genoeg is !

Let niet op de pyamabroek, hij is nog wat ziekskes,
je ziet het aan zijn kleur, of eigenlijk aan het gebrek daaraan.

Stoffen : Den depot
Boordstof : Stich & co
Patroon : uit Urban Style natuurlijk !


20 opmerkingen:

  1. Daar is het weer het lokkertje. Als medewerkster van de bieb koop ik nooit een boek maar Urban Style is hier nog niet te leen. Gisteravond twijfelde ik...zal ik het kopen? Heb nog nooit een sweater genaaid. Jij doet net alsof het gemakkelijk is :-) Heb je ervaring met het leather sweater patroon van La Maison Victor? Die zag ik ook online.
    Beterschap aan de zoon, die ziet inderdaad nog wat pips. Wat een schat dat hij toch voor zijn ongeduldige ;-)? moeder wil poseren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte nog geen leather sweater, maar deze is echt niet moeilijk, al ging de vierde uiteraard al wat makkelijker dan de eerste :-) Ik maak ze helemaal met de overlock, dit model is daar zeer geschikt voor. Ik begrijp Eva's uitleg goed, we spreken dezelfde 'naaitaal', bij sommige patronen in bv. Burda ofzo lees ik 3 keer wat er staat, en dan snap ik het nog niet ...
      Ik vind het boek een echte aanrader, ik snap het, en mijn gruttekes 'bestellen' eruit !
      Liefs!

      Verwijderen
    2. Weeral z'n Super mooie .
      @ Katrien ook de Leather sweater is een aanrader.Zeer duidelijke uitleg.

      Verwijderen
    3. Oei een Overlock machine heb ik niet. Even wat gelezen op Internet. Behalve het afwerken van kleding, waar gebruik je zo'n machine nog meer voor?

      Verwijderen
    4. Bedankt, Patrica. Ik denk dat mijn 19 jarige zoon de leather sweater mooier vindt vanwege de breed ;-) ogende schouderpartij.

      Verwijderen
    5. Je kan hem ook met de naaimachine maken hoor !
      Overlock gebruik je met rekbare stoffen, en om gewone stoffen of te werken aan de rand zodat ze niet rafelen.

      Verwijderen
    6. Bedankt, Patrica. Ik denk dat mijn 19 jarige zoon de leather sweater mooier vindt vanwege de breed ;-) ogende schouderpartij.

      Verwijderen
  2. Wat een gave truien ben jij toch aan het maken!!
    Logisch dat zelfs een nog wat ziekjes zijnde zoon dan nog wel wil poseren :-)!!
    Beterschap voor hem!!
    Fijne week en leive groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nummer vier zeg, en opnieuw helemaal geslaagd! (En dankje voor de reclame ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoer!!
    Beterschap Jannes!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoals Eva hierboven al schrijft: wat een reclame maak jij voor haar boek! Had ik tienerkinderen, ik zou het zeker aanschaffen door jouw enthousiasme!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een mooi exemplaar. Fiere zoon, veel beterschap voor Jannes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf shirt! Beterschap Jannes, versla die laatste griepverschijnselen maar snel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ocharme ja hij ziet er echt nog "snieppekes" uit. Maar wel met een geweldig schoon shirt! En die mouwgaten zijn niet voor kleine kinderen...die zijn voor meisjes! Dat is waar hé Marte? Gij zijt toch echt wel een krak... in alles... CarlaatjeK...met de K van "krak"! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt hé... op maandagochtend slaat Blogger altijd "tilt" bij mij! :-(

      Verwijderen
  10. Hihi, ik vind duimgaten zelf wel leuk ;) Mooi gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stoer! Beterschap voor Jannes. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gaf en stoer shirt. Beterschap voor Jannes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen