zaterdag 6 februari 2016

Urban Style : Capetown Cool 1

Een zomers hemdje voor Zander.
De Capetown Cool  uit haar boek.
Maat L
EDIT :
 lees maat M, want dat is de grootste maat in het boek, + overal een centimeterke extra
voor de zeer grote 15-jarige.
Stofje van Soft Cactus door hemzelf gekozen,
 al had hij het liever wat blauwer gezien,
maar de origami trok hem over de schreef. 
Hij kan dat goed en doet dat graag, origami .







De kraag werd iets minder puntig geknipt,
Zander houdt van 'gewoon'.
Het volgende (jaja, hij wil er nog !!!!) mag iets breder aan de schouders
en enkele cm langer.
Hij wil er ook met lange mouwen.
Eva, smeek smeek smeek, een upgrade met lange mouwen ?

Ondertussen peins ik erover om een Berlin Beat
te maken, want die in het boek is super,
en deze twee maakten me nog enthousiaster.

Maar misschien is het nog net iets te hoog gegrepen...
Eerst nog wat oefenen op ritsen met kleinere projectjes...
Of gewoon de sprong wagen ?

Ik zal het nog wat verder overpeinzen ;-)


20 opmerkingen:

  1. Mooie zoon en mooi maaksel van zijn mama.
    Tof dat hij toch wilde poseren voor ons. ♥
    Zoals jij het omschrijft klinkt een overhemd naaien heel simpel.
    Jammer dat het boek alleen voor kinderen en jongeren is.
    Ik zou de sweater voor Kwek wel willen proberen in een grotere maat.
    Hij heeft volwassen maat M.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De maten gaan t/m M, die volwassenen passen. Geen probleem.

      Verwijderen
  2. Zo, dat heb je "even" knap gemaakt voor je zoon! Logisch da ie er nog meer wil :-) Gaaf stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent al goed aan de slag gegaan met het boek. De bomber jack staat hier ook op de plannning. Wordt voor mij ook een hele uitdaging .Maar gewoon doen zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachthemd! Dat zal wel dat Zander er méér van wil. Lijkt me niet zo eenvoudig. Hoe lang doe je erover?

    Verder verbaast het me telkens weer hoe sterk Zander lijkt op Harry Styles van One Direction. Vermoedelijk weet hij het zelf ook (hij heeft althans een zeer "smug face" opstaan (ik kom niet op het Nederlandse woord ervoor) Ik kan me zijn populariteitsgraad onder de Mechelse meisjesbevolking zeer goed voorstellen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, mijne jongen is veel knapper dan den Harry. Maar hij weet dat zelf (nog) niet, en hij vindt meisjes in't algemeen voorlopig nog "luid, giechelig en onnozel" ... Hij heeft het ook absoluut niet door als er eentje een oogske op hem heeft, dat vindt hij vooral lastig :-)

      Verwijderen
  5. Carla, chapeau, knap gemaakt. Moet ik nog veel voor oefenen.
    Je zoon heeft een mooi stofke gekozen. Voor herhaling vatbaar maar die keuze is blijkbaar al gemaakt.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Komaan naamgenote met een C. Als ge zo'n schoon hemd kunt maken, lukt de bomber jack je vast en zeker ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat knáp weer! Maar waar zit dat biesje toch verstopt?
    En ik heb er alle vertrouwen in dat jij die Berlin Beat sprong kunt maken en veilig kunt landen!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo knap! Het lijkt wel een 'echte'uit een winkel.
    Jou kids zullen maar wat blij met je zijn. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij kan jij de Berlin Beat wel maken. Als ik zie hoe mooi jouw truien voor Marte zijn en nu dit hemdje voor de zoon, dan zou ik niet te veel twijfelen. Trouwens, geen andere manier om het te weten te komen, dan het te doen... Maar langs de andere kant, ik begrijp jouw aarzeling ook. Een rits in tricot, daar heb ik me ook nog niet aan gewaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat cool, Carla! Ik ben onder de indruk zeg, het staat hem perfect. (maar maat L? Tekende je de grootste maat dan nog eentje groter?).
    En die Berlin Beat gaat je zonder twijfel ook lukken. Jump!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik deed overal nog een centimeterke bij, behalve aan de kraag en het zakje... Zander is dan ook bijna 2 meter, ik pas het aan in de tekst voor de duidelijkheid :-)

      Verwijderen
    2. Ah, amaai wat een grote kerel, die Zander!

      Verwijderen
  11. Heel tof! Ik snap dat hij er meer wilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo tof dat hij met zijn mooie hemd wik poseren ! Knappe gast zeg ! Je bent helemaal vertrokken nu om die kleerkast voor je kids goed te vullen ! Als ze er nog willen, dan is dat alvast en heel mooi compliment voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amaai hoe schoon heb je deze gemaakt...👍👍👍Volgens mij kan jij alles maken...dus niet twijfelen...en stevige tricot of katoen maakt volgens mij geen verschil...zolang het maar geen lebberkwaliteit is want daar zou ik ook geen rits in durven zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amaai hoe schoon heb je deze gemaakt...👍👍👍Volgens mij kan jij alles maken...dus niet twijfelen...en stevige tricot of katoen maakt volgens mij geen verschil...zolang het maar geen lebberkwaliteit is want daar zou ik ook geen rits in durven zetten...

    BeantwoordenVerwijderen