woensdag 20 januari 2016

Urban Style : Awesome Oslo 1

Mijn eerste tweede maaksel uit Eva Maria's onvolprezen boek.
Het eerste maaksel is een Capetown Cool hemdje voor Zander,
maar, primo, het is wat friskes om daarin te poseren nu;
en, secundo, tienerzonen en poseren .... ik hoef het u niet uit te leggen.


Ik moet dat boek nog niet direct wegleggen,
want er liggen nog stofkes klaar,
en de uitleg is zo heerlijk helder en duidelijk, geen getwijfel, gewoon doen wat er staat
en je hebt resultaat !

Marte viel als een blok voor de duimgaten !
Ik maakte maat 164 voor mijn Elfje,
en werkte de onderkant af met de tweelingnaald.

Stofjes van bij Madeline de stoffenmadam
die heeft een fijne selectie
 'diertjes die niet voor kleine kindjes zijn' 
aldus de elfjarige.
Gelijk heeft ze !
Ik zie mezelf hier ook in rondlopen... mits enkele minuscule (hahaha)
patroonaanpassingen...
:-)
Als je nog eens een patronenboek maakt Eva, 
hoef je niet te stoppen bij medium ;-)




17 opmerkingen:

  1. Het boek heb ik ook,patroon ook al overgetekend maar ik vind niet echt stof voor de zoon van bijna 14 jaar ;) Misschien toch nog eens een uitstapje maken naar Lier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je wat grappig is? Als je de eerste foto van een afstand ziet, lijkt het blauwe wel gehaakt!
    Ik vind het echt een geweldig shirt/sweater. Staat Marte top!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee ja, ik zie het ook !!! Wow ik kan toch echt coole truien maken ;-)

      Verwijderen
  3. Yep, cool is ie! Ik dacht bij de foto: maar wat een fijne ajour! Hoe heeft Carla dit zo snel gebreid?
    De trui is prachtig. En hoe heerlijk zijn duimgaten ook wel niet. Te vergelijken met sjaals... :-) Wat knusheid betreft toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke trui, en een prachtig fotomodel! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe trui! Ook helemaal fan van het boek, en deze is alvast een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig dat je elfje wel wil poseren ;-) Gaaf shirt van een heel cool stofje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, Sandra heeft gelijk, het lijkt wel gehaakt.
    Toffe creatie voor een lief meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig en van die duimgaten ben ik ook fan... heerlijk is dat. Zeg wat een schoon stofkes bij die stoffenmadam... die link had je echt niet mogen geven... oeioei ga ik me wel kunnen inhouden?

    Tot morgen sjoeke!!! Ik kijk er naar uit!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht net als Sandra eerst dat het blauwe deel gehaakt was! Wat is dat leuk zo zeg!! En nog eens superhandig met die duimgaten; lekker warm!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben meer en meer overtuigd dat ik dit boek ook moet hebben :D Voor mezelf, jippie!

    Dit stofje is fantastisch! Ik heb het gebruikt voor mijn vierjarige zoon, maar het is eentje dat gewoon voor iedereen leuk blijft vind ik :)

    Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super sweater.
    Die duimgaten heb ik ook in een aantal sweaters.
    Ik vind ze keitof.
    (heb altijd koude handen)

    Goed gemaakt, meiske

    (dieren die niet voor kleine kinderen zijn, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waauw Carla, wat een toffe trui! En zo blij te horen dat het boek van pas komt, ik ben benieuwd hoor, naar dat hemd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi, en best wel handig, die 'handen' daar aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh deze staat haar heel mooi, prachtige kleur ook.
    Hoera voor tienertricot!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, die staat Marte geweldig ! Fantastische stofkeuze ! Dat modelletje zou ik ook nog zien zitten, mja, maatje 164 ... Misschien toch eens overwegen omdat boek aan te schaffen. Alleen heb ik zo'n klerenmakendrempel over te steken, vooral als het tricot betreft.

    BeantwoordenVerwijderen