zaterdag 28 november 2015

Kerstsok

Op Pinterest staan duizenden toffe kerstsokken.
Maar niet eentje dat ik wou.
Een krulpunt moest ze hebben en punten aan de omslag.
Dus zelf aan de slag met alle voorbeelden visueel in mijn hoofd.
Dit is de eerste poging,
niet slecht !



De omslag heeft nog wat meer tooi nodig,
en de hiel is nog wat plomp,
maar ze kan zeker al dienen. 

Ondertussen haak ik verder aan een winterkrans,
leer ik ajour breien,
draait de Manufactuur op volle toeren,
rijpt er een plan in mijn hoofd om vogeltjes-kerstversiering te maken,
en kreeg ik het prachtig  haakboek 'Amugurumi sprookjes' in bruikleen.
(die zeven geitjes zijn zo schattig !!!)
Ik kocht 'Urban Style' van Eva Maria en ik wil daar direct ALLES uit maken,
maar eerst de gruttekes opmeten en stof aanschaffen.
 
Ik weet dus wat te doen.
:-)

13 opmerkingen:

  1. Lekker bezig en wat een schattige kerstsok!!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je druk! Zoveel dingen tegelijk. Je sok vind ik nu al leuk maar zo te horen word hij nog leuker! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kerstsok doet me denken aan een elfje, heel mooi.
    Veel succes met al je plannen.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, zo'n elfenkerstsok! Wat een oneindig geduld heb jij toch. Aan elke punt een pareltje...
    Geniet maar van al jouw creatieve plannen. Dat lijkt me heel fijn, zo'n honger om van alles te proberen.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihi, hyperdepieperenthousiasme, leuk!
    Mooie elfensok!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thank you Carla for your visit on my blog and very nice comment :)
    You do make fantastic work! I will follow you to see more ;)
    greetings from Poland
    Magdalena from crochetand.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuke sok, nog nooit zo ééntje gezien. Helemaal elf. En veel succes met al je projectjes.Ik kom trouwens terug haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. druk druk druk! we gaan hier nog veel leuke dingen zien verschijnen!

    De kerstsok is al erg geslaagd vind ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, heel herkenbaar: ik heb ondertussen ook heel veel van die boeken gekocht en gekregen op feestdagen en verjaardagen en ook massa's plannen (maar het blijft allemaal bij plannen in mijn hoofd... wat toevallig: heb ook kerstvogeltjes in mijn hoofd.. zonet onderweg in de auto wat kerstballen gehaakt, dat ging heel snel)

    Je krans wordt adembenemend mooi, je sok is dat al!

    Meet gij eerst maar de gruttekes goed op!

    Fijne zondagavond

    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een enige kaboutersok! Daar hoeft al niets meer in, is zo al een cadeautje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zie nikske fout aan die sok...die is gewoon geweldig prachtig! En het perfecte stofke... amaai wat ben jij allemaal tegelijk aan het doen? Nog vele meer dan ik... en die urban style van Eva Maria? Ken ik niet...een boek met naaipatronen? Nog meer werk? Jij gaat overspannen de kerstvakantie tegemoet! Tenminste als jij aan dit tempo blijft gaan! Je niet overwerken hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zoals Kriske al zei, die kerstsok is gewoon perfect en met die punt vind ik ze ook keizalig mooi !! Wat een leuke plannen allemaal, maar dat is herkenbaar ! Zelf ben ik nu al aan 4 quilts tegelijk bezig tussen al de rest ook nog door … Geniet ervan en ben benieuwd naar al je verdere creaties.

    BeantwoordenVerwijderen