dinsdag 6 oktober 2015

Najaar

Het is officieel.
Ik vernam dat uit zeer betrouwbare bron.
Het valt nu echt niet meer te ontkennen
Ik dubbelcheckte bij een andere zeer betrouwbare bron.
Het najaar is er.

Het heeft ook voordelen !

 Het nodigt uit tot kaarsjes branden.
 Het verleidt tot herfstige haaksels.
Het geeft goesting om eindelijk die trui verder te breien.

:-)

Het heeft helaas ook nadelen,
:-(
het jongste grutteke heeft al een stevige hoest te pakken,
zo eentje uit de categorie die lichte koorts geeft
 en keelpijn 
en waar je steeds van wakker wordt.
Het dutske ligt nog te slapen,
want wat 's nachts niet goed lukte,
gaat overdag precies beter.

10 opmerkingen:

  1. Oeioei... ons klein prutske heeft wel pech de laatste tijd... alhoewel strakskes bij kaarslicht en een lekker warm drankje ingeduffeld onder een dekentje in de zetel met een goed boek heeft ook zijn voordelen... Marteke laat ons mamaatje je maar goed verwennen! En daarna snel weer beter hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hehe!
    Eindelijk iemand die mij officieel een officiële bron noemt,
    daarop zit ik al mijn hele leven te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, toch geduld, al is het buiten je wil om :-)

      Verwijderen
    2. En ik ben een "nietteontkennen"bron...!!!! :-)))

      Verwijderen
  3. Tja.... Helaas helaas... Maar inderdaad; er zijn eigenlijk heel veel voordelen!
    Lang leve de kaarsjes, warme dekentjes, tijd voor creativiteit zonder te puffen en te zweten :-))
    Heel veel beterschap voor het grutteke!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haken en breien bij kaarslichtekes ! Gezellig hoor ! Jammer dat Marteke die stomme herfstvirussen al te pakken heeft. Vertroetel haar maar goed. Hopelijk is ze er dan ook voor een hele tijd weer vanaf. Spoedig herstel, lieve meid !
    En ja, overdag slapen lukt ook vaak beter bij mij :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jahoor ook hier in het Noorden is het echt zo, herfst! Bijna de hele dag regen. Maar ik hou er wel van. Kaarsjes aan, kacheltje aan, dikke sokken aan. Wel gezellig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Brigitte had mij dit jaar al zover gekregen om halsstarrig vast te houden aan #noglanggeenherfst (tsja schatteke, ge moet dringend ook eens uw intrede maken op IG hoor...), maar nu is het echt nie meer te ontkennen. Vooral als de zakdoeken moeten bovengehaald worden, is het herfsthek helemaal van de dam...
    Ocharme Marteke... Zeg maar tegen haar dat ze zich goe laat verwennen, dat helpt ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De officiële boodschap had ik ook gelezen, nu is het voor echt.
    Het worden gezellige avonden met kaarsjes en een haak- of breiwerk.
    Veel beterschap voor Marteke !

    BeantwoordenVerwijderen