donderdag 22 oktober 2015

Het schetsboek

Dat zeepauwpaardje viel in de smaak.
Een detail van een andere tekening uit hetzelfde schetsboek kon ook op bijval rekenen op Instagram.
Reden genoeg om die tekening hier helemaal te tonen,
en aangezien ik toch foto's aan het maken was,
zwier ik er meteen nog enkele andere maakselkes bij. 

 El toro loco
 Cirkuskat (deze kleuren zijn helaas wat vergaan)
 Woodland creature
 Zien jullie wat dit is ?
 Hof van Eden (gecensureerd - ik wil hier geen aanstoot geven )
 Spaghettibeengazelle in zonnevlokjeswerveling bij de rode berk
 Jugendstil neushoorn
 Paarden (linosnede ontwerp)
Zoek de kat bij de brem en de tulpen

Voila, allemaal uit de jaren '99 tot en met '06.
Sommigen met hulp van de toen piepkleine gruttekes.
Alles met balpen, stift en kleurpotlood, behalve de onderste, die is met verfkes.

Ik krijg hier instant zin van om te tekenen!
Welke is jullie favoriet?
:-)

15 opmerkingen:

  1. Jeeeeeeetje, wat mooi!
    Stuk voor stuk kunstwerkjes!!
    Grappig; hoewel ik als eerste naar de kleuren getrokken werd (vooral el toro loco), kies ik toch voor woodland creature en de paardjes.
    Je moet echt weer gaan tekenen (voorzover je dat al niet doet)!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het boek vol? Teken je nu nog? Ik zie het liefst die punten en komma's op een hoopje. Zalig he, een schetsboek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek is vol :-)
      Ik teken zo af en toe nog, die kriebel komt in vlagen, Zander en Marte tekenen ook graag en veel, Jannes absoluut niet. De punten en komma's op een hoopje stellen iets voor, zie je wat het is ?
      Ik denk dat ik me weer eens een leeg schetsboek ga aanschaffen ....

      Verwijderen
  3. Wat een talent, Carla. Moeilijk om te kiezen, hoor, ik vind ze allemaal mooi.
    El Toro loco dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kun jij mooie tekeningen maken!!! Ik ben jaloers op je, dat je zelf zulke dieren kunt tekenen. Natekenen lukt mij wel, maar origineel zijn: POEH!!! Respect!
    Mijn favoriet is de neushoorn! Prachtig!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ma Carla toch! Het zijn een voor een echte pareltjes.
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Woodland Creature is mijn favoriet als ik er echt eentje moet noemen :)

    En nee, ik zie niet wat het is :p

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar Carla, wat een talent! Zalig om naar de tekeningen te kijken, verbaasd, verwonderd te zijn. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, Carla menneke, ik val helemaal achterover (gelukkig figuurlijk deze keer) . Ik ben helemaal weg van jouw tekeningen ! Ge moet daar zeker niet bescheiden over zijn, wat een pareltjes ! Schaf u maar rap een nieuw schetsboek of 2 aan. Een favoriet is moeilijk te kiezen, ik vind ze allemaal bijzonder. Natuurlijk valt de circuskat uitermate in de smaak. Grappig dat je Hof van Eden gecensureerd is, het vosje ligt nochtans heel geïnteresseerd te lonken ...
    Die punten en komma's op een hoopje doen mij een beetje aan slakjes denken :-)
    Ons buurmeisje heeft ook zo'n fantasierijke en kleurrijke tekenstijl en ik zeg haar altijd dat ze er meer moet mee gaan doen omdat ze zo leuk zijn. Haha, en nu heb ik er nog eentje bij om tegen te zagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je tekent goed, heel dromerig en sprookjesachtig, helemaal zoal ik jou ken.

    punten en komma's: ze lijken op een paardenkop. Of misschien een eenhoorn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een stierenkopje, jij bent de eerste die er een dierenhoofd in ziet, ik wist het !!!

      Verwijderen
  10. Woehooeeee die zijn gewoon su-hu-per schattebout ! Jeezes meiske gij kunt echte meesterwerken maken !! Begin eens ne keer op goed papier en nie in ne schetsboek ? A3 formaat misschien ? Ik denk dat ge de verkoop niet zou kunnen bijhouden...
    Ik zou in elk geval het bosbeest of de fijnpootgazelle DIRECT hier tegen de muur hangen zunne !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai
    ik kan echt niet geloven dat gij dat zelf getekend hebt
    ik noem dat al echt kunst!

    BeantwoordenVerwijderen