donderdag 13 augustus 2015

Tja...

Ik had een klein portemonneeke nodig.
Dus dat maakte ik uit twee stofkes uit de restjesbak.

Maar die restjesbak hé.... 
Daar zitten zoveel schone stofkes in,
en combinaties kiezen is zo plezant...
Allez, soit, 'k liet me wat gaan :




Plotsklaps had ik er dertien.
Moest daarmee de kous nu af zijn...
Neen, ik zag nog toffe combinaties,
maar in te kleine lapskes.

Tja...
Dan maakte ik maar een enkele vele mini-tjes.


Twaalf om precies te zijn.
Ze passen allemaal in een zeepdoos.

De grijsgroene met de witte drukknoop is favoriet.
Uitermate geschikt om een stukje drakenschub in te bewaren denk ik.

:-)

Misschien verkoop ik er wel een paar voor het goede doel,
maar nog niet direct,
ze blijven nog wat liggen, 
gewoon voor de schonigheid.
 


27 opmerkingen:

  1. Echt prachtige portemonneetje met die gecombineerde stofjes. Zo heb je de restjes goed gebruikt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een schoon portemonneekes en ook de mini-versie, je hebt mooie stofkes gebruikt.
    Ja, laat ze maar liggen, alleen al van naar te kijken kan je genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n restjesbak zou ik ook wel willen, zo'n mooikes allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie beursjes heb je gemaakt!!! Vooral die met de eenden vind ik moooii!! En dan meteen zooooo veel!! Pfff, dat kan ik zo moeilijk!! Dus chapeau voor jouw productie van zoveel leuks!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, wat een werk... maar ook: amai, hoe schoon, zo allemaal bij elkaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu zie ik waartoe de lapjes dienden. Wat een naarstigheid! Het voordeel van bandwerk is toch wel dat vele kleintjes samen veel mooier zijn.
    Mijn speciale steen zou precies in zo'n kleintje passen (voor als ik eens geen broekzak heb), dus als je lang genoeg genoten hebt en besluit te verkopen... Ik wil er graag eentje! We hebben wel hetzelfde favorietje...
    Allez, jouw bericht spoort me aan om aan het vlaggenlijnknippen te gaan. Ik zal dat maar onmiddellijk gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat favorietje van ons beiden is gereserveerd voor jouw speciale steen !

      Verwijderen
  7. Maar waw, zo'n productiviteit! Tof!
    Een idee om te onthouden als er ooit eens iets geproduceerd moet worden voor 't goeie doel of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo veel en zo mooi! (al heb ik wel een beetje compassie met de onthoofde eenden helemaal bovenaan ;)
    En die kleintjes zijn ook nog zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moh jong hoe hard zijde gij bezig geweest!!! Haha dat kippetje... gek hé dat dat net een onliemierestje is... hoe hard heb ik toch wel niet iets met kippetjes! Misschien was ik in mijn vorig leven wel zo'n Mechelse Koekoek? :-) Tof gedaan! Ik kom op workshop om kamsnaps te leren plaatsen! Isse dat goed? Maar eerst moet de tuin klaar zijn! :-( Over een jaar of twee dus! Zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe, hebde gij iets met kippetjes, haha ;-)
      En dan geeft ge mij zo'n schoon kippetjeslapske....
      Komt maar gerust leren kamsnappen, dat kunt ge binnen de vijf minuten, dan blijft er nog veel tijd over om te 'kakelen' !!!

      Verwijderen
  10. portemonneekes kunde nooit genoeg hebben!
    En inderdaad een ideaal restverwerkingsproject (amai, als je dat legt met scrabble, zou dat punten opleveren?)

    Ik ben ook bezig met zo'n restprojectjes. Doet deugd, en zo een beetje plaats in de restjesbak, geeft ook rust in je hoofd, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahahaaa! Niks nie labels!! Mooie portemonneetjes!
    Die met het kippetje vind ik geweldig omdat het lijkt of de drukker een eitje is :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, je liet je wat gaan??? Mooi gemaakt ook. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig!!! En die kleintjes vooral super schattig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben jij ijverig geweest! Ik kan me voorstellen dat je niet kon stoppen, ze zijn stuk voor stuk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ma natuurlijk, ideaal voor een drakenschub ! En voor een haaientand. Of een leeuwennagel. Dedju dat ik daar nog nie eerder aan gedacht heb ;-)))
    Het is weer zo gegaan als bij de blogpicknick armbandjes, precies ? Ons Carla die de "frein" nie vond ? Hihi... Super gewoon, zo een collectie mini en mini-mini portemonneekes ! Die kleintjes zijn echt ideaal om zelfgemaakte juweelkes in cadeau te doen, eigenlijk...
    Allez, begin eens te spelen met fimo/parelkes/schelpkes/woordjes ! En die verpakken in de portemonneekes, dát zou wel eens een succes kunnen worden in de verkoop !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik speel liever manufactuurtje dan winkeltje... Maar de woordjes voor oortjes passen inderdaad zjust in zo'n heel kleintje ! Super goeie tip schattebolleke !

      Verwijderen
  16. Awel, dat vind ik nu goed gesproken zie, gewoon voor de schonigheid, dat denk ik ook vaak bij mezelf als ik mijn teveel aan handwerk zie.

    Moest je toch ooit er een kwijt willen, ik ben gretige kandidaat. Ik denk dat ik wel ergens een drakenschub vind hier, of weet je wat? Onze katten verliezen regelmatig één snorhaar, en ik vind het erg zielig om ze weg te gooien. Dat snorhaar past wonderwel in een minietje , toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een snorhaarbewaarportemonneeke, smelt smelt smelt ! Hebt ge een favorietje?
      Of geeft mij snorhaarafmetingen door, dan maak ik er misschien wel eentje op maat...
      (maar eerst nog een tussenstoppeke in Londen, jeej !)

      Verwijderen
  17. Oh daar kan je toch zo gelukkig van worden met er gewoon naar te kijken he!
    Eentje is leuk, een hele stapel is geweldig.
    Ik ben er zeker van dat ze allemaal wel een bestemming zullen krijgen, schatten genoeg om te bewaren joh.
    En gewoon voor de schonigheid, dat is toch de beste reden ooit?! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een ijverig bieke ben je geweest zeg! Maar ik moet toegeven, zo een hele verzameling tesamen kunnen bewonderen....dat is pas de max hè!

    BeantwoordenVerwijderen