zaterdag 1 augustus 2015

Opruimen en knippen

Zo heel af en toe zie zelfs ik de noodzaak van opruimen in.
De naaihoek was dringend aan grote kuis toe.
Kwestie van terug werkblad te creëren...
Nu is de naaihoek opruimen de minst ambetante kuisklus van het hele huis, 
want overal kom ik daar mooie dingetjes tegen die ik van jullie kreeg !!!
Als ik hier zou kunnen taggen, zou ik serieus veel werk hebben :-)











Bij zo'n opruimactie kom ik ook steevast snippers stof tegen,
die allemaal bij in de kleine-restjes-bak gingen.
Aangezien die bak bijna vol was, 
moest er geknipt worden.


 Die stapeltjes zijn al gegroeid, ik blijf nog knippen.
De kleinste lapjes zijn 2,5 x 2,5 cm, daarmee maak je bv. dit !

Marte besliste ineens dat ze een froefroe wou,
da's in één moeite meegeknipt hé !

 Haar kleedje is assorti met haar hoedje :-)
(Dat patroon heb ik ondertussen op de juiste schaal afgedrukt, nu nog stof kiezen en moed verzamelen...)




Popje is haar engels aan het oefenen,
we gaan binnenkort naar Londen.
Dat schatske is 10 jaar, dus ze heeft bijlange nog geen engelse les,
maar ze pikt veel op uit muziek en van tv.

Ze is vanalles aan het "vertalen" , we lachen ons ziek !

Neem nu deze levenswijsheid : 
Silence is silver, shutupping is gold.
:-)


19 opmerkingen:

  1. Als brabantse kan ik vlaams best goed volgen, maar soms sla ik de plank compleet mis. Laat ik nou denken dat je een jurkje gemaakt had? Ik snapte al helemaal niet wat dat te maken had met de kleine lapjes en dacht wel 'hee, Marte had eerst toch géén pony?' *proest* :-)))
    Babylonische speakconfusion! :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes opgeruimd, ik herken enkele dingetjes.
    Mooi jurkje van Marte.
    Wat een kleine lapjes, ben benieuwd wat je gaat maken.
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk dat zakje en speldenkussentje. En Marte staat er mooi met haar en jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat speldenkussen met zakje aan heeft Kris gemaakt !

      Verwijderen
    2. En het is in het echt nog mooier dan op de foto.

      Verwijderen
  4. Een lappendeken met zó'n kleine lapjes! Daar heb ik net een klein beetje te weinig geduld voor ;).
    Hoe lukt het jou om de klosjes garen te laten staan in je letterbak? Ik heb dit ook al verschillende keren gedaan, maar als er tegen de naaitafel wordt gestoten, of ik stik een beetje te vlug, vliegen alles klosjes er uit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die vallen er eigenlijk nooit uit, de letterbak op zich is heel zwaar, misschien helpt dat?

      Verwijderen
  5. maf al die kleine lapjes…ik zal m'n restjes nog maar bijhouden, jij stopt er precies niet mee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Shutupping is gold !! Nie te doen :-))))) !
    Amai Marteke met froufrou, da is verschieten bij de eerste foto ! Niet dat het er nie goed uitziet, integendeel !! Maar ze ziet er ineens een puber uit... Ze ziet er op die foto's zeker 15 uit, een jong madammeke... Laat die frou maar rap terug groeien, sebiet staan de aanbidders voor de deur !

    En proper opgeruimd ! Dat verdient een kus van de juffrouw en een bank vooruit !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'k Vind ook dat ze er ineens 'groot' uitziet, ze is een echt tienerke aan't worden hé....slik !
      De schoon fantekes die ik van u kreeg leiden mijn naaiwerk in goede banen !

      Verwijderen
    2. awel dat vind ik ook.
      En bovendien nog meer ondeugend ook.

      Verwijderen
  7. shuttingup is gold , dat ga ik onthouden voor wanneer ik in september weer voor de klas sta.

    zou ik van de spreuk niet beter een openingszin maken voor mijn nieuwe klasgroepen?

    Niet te voorspellen hoe ze reageren.

    Je kleine lappakes vind ik heel heel heel ontroerend, net zoals het patchworkdekentje dat je voor ons maakte op de zandberg.

    Zou ook mooi zijn om een klein juwelendoosje of zo mee te bekleden.
    Ik ben alweer volop aan alle mogelijkheden aan het denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave spreuk ! Lol !
    Kleine lappekes doe ik ook niet weg, hoor. Altijd zalig om ze in een quiltje of zo te verwerken !
    Marte staat echt goed met haar froufrou ! Wat een grote meid wordt ze al !
    Aha, binnenkort naar Londen ? Wanneer dan wel ? Misschien komen we jullie er wel nog tegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n draadjesvanger, speldenkussen en belangrijkste wapens in de buurt houden en niet kwijtraken - ding zou ik ook eens moeten maken... maar dat soort dingen spelen meestal enkel in mijn hoofd vol ideeën en moeten toch weer plaats ruimen voor kleding... ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En die spreuk zou ik hier ergens moeten ophangen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En die spreuk zou ik hier ergens moeten ophangen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n draadjesvanger, speldenkussen en belangrijkste wapens in de buurt houden en niet kwijtraken - ding zou ik ook eens moeten maken... maar dat soort dingen spelen meestal enkel in mijn hoofd vol ideeën en moeten toch weer plaats ruimen voor kleding... ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahh, de naaihoek opruimen vind ik altijd wel plezant.
    Het lijkt alsof ik altijd wel spulletjes terugvind waar ik het bestaan van vergeten was.
    Marteke haar kleedje is echt zo supertof, en haar froefroe is zeer geslaagd!
    Shutupping is gold, ik vind dat een gouden raad. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen