woensdag 12 augustus 2015

Er ligt iets in de mand

Er lagen hier nog drie bollekes garen in de kleuren geel, geel en oranje.
Niet echt mijn kleuren.
Nadat deze bolletjes al 5326 keer van schuif naar schuif weggemoffeld werden,
besloot ik om ze weg te werken.
En zie : gemeleerd vind ik het wel een schoon kleur !





Het werd een mand.
De ene bol geel is helemaal op nu, jeej !
De andere en de oranje zijn meer dan gehalveerd, ook jeej !

Mijn voornemen om per discipline maar met 1 werkje bezig te zijn staat nog steeds.
Het haken : de mand (klaar, dus ik mag aan iets nieuws beginnen)
Het breien : bezig, zie hier.
Het naaien ?
Awel dat zit in de mand...


 
Eeuhm, ik heb precies stevig doorgeknipt....
Werk aan de winkel dus !



16 opmerkingen:

  1. Deze kleuren zijn ook niet mijn favoriet maar zo bij elkaar vind ik het mooi!
    Goed bedacht en een mooie functionele mand, en bolletjes op!
    Ik zeg een win win win situatie! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 5326 keer... wat een huzarenwerk om dat aantal bij te houden! ’t Zal wel een opluchting zijn dat de bolken zo goed als verwerkt zijn en je zodoende de tel niet meer bij hoeft te houden. Niet?
    Wel een mooie mand! En wat erin zit, geen idee wat dat wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou ook ietske minder geweest kunnen zijn... :-)

      Verwijderen
  3. Schoon "bazas" hebt ge gemaakt - en dat met helemaal nie zo evidente kleurkes ! Hoe groot is ze eigenlijk ? (Dan heb ik ook een idee hoe groot dat volgende naaiwerkske gaat worden, want die vormpkes wekken mijn interesse !)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De diameter van de bodem is ongeveer 23 cm, de wand is ongeveer 18 cm hoog.
      Er passen circa 10 schoon opgevouwen onderbroeken in, mijn maat, voor uw maat moogt ge dat verdubbelen :-) ('k Heb er net schoon ondergoed mee getransporteerd naar de juiste kasten, vandaar dat ik het weet hé...)

      Verwijderen
    2. Geweldige maatstaf! Onderbroeken als volumeëenheid... :-)

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  4. Misschien met de resterende wol nog een klein mandje haken, dan is de rest van het geel en oranje ook op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awel, ik vind het geslaagd zenne!
    Worden het stoffen labeltjes ofzoiets? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk, een fleurige mand! Altijd makkelijk. En ideaal; ben je hem even beu dan gaat ie plat de kast in :-)) en ben je hem nog beuer (is dat een woord? :-)), dan kun je er altijd nog cadeautjes in doen (geen vieze onderbroeken) en hem weggeven, hihihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En nu snap ik dus ineens wat er in de mand zit!!!! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een heel geriefelijk en mooi mandje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen