donderdag 30 juli 2015

The mad hatter

Tja,
Ik werd er inderdaad bekanst zot van.
Ik wou voor mezelf zo'n mooi hoedje maken, 
en ging aan de slag met dit patroon.
Keigoede uitleg, veel foto's op het blog.

Maar....
Het is dus pokkemoeilijk !
Het tornmesje bewees goede diensten.
Ik mat mijn hoofd zorgvuldig na, ik knipte en stikte zo precies mogelijk.

Conclusie bij pasbeurt : mijn hoofd is op 1 dag gegroeid . 
Miljaar !!!!!

Mijn miljaar werd Martes hoera, haar kopske kan er wel in.

Ze wou er wel liever een diertje op,
en toevallig lag hier nog een applicatie die er wonderwel bij past.

Eind goed al goed.

Bij hermeting van mijn hoofd bleek het nog precies even groot te zijn,
ik had gewoon de patroondelen op de verkeerde schaal afgeprint.

Mad hatter indeed.





 

19 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf hoedje! Goed dat je even hebt doorgezet. Hij is echt heel goed geslaagd.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stel u voor : een hoofd dat nog groeit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel een superleuk hoedje :-)!!!! Nu je dochter blij en jij voor de herkansing zou ik zeggen!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat toch met Misteria Laners en op de verkeerde schaal afdrukken? Dit gezegd zijnde, het hoedje is werkelijk prachtig. Je maakt toch nog een exemplaar voor jezelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, hoe schoon. Het staat je dochter heel goed. Nu het patroon afdrukken op de juiste schaal
    en eentje voor u maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniaal!
    vooral die foto waarop de eekhoorn duidelijk te zien is, toont hoe mooi de hoed in profiel is,
    het klepje is bijzonder goed gelukt.
    Marteke staat zoals we van haar gewend zijn, als een volleerd fotomodel te poseren. Die "hard-to-get"blik, heeft ze die van jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hard to get ? bwaoh, ze heeft die blik wel van mij denk ik, maar dat is eerder 'vind ervanwatdatgewiltikvindhetgoed' :-)

      Verwijderen
  7. Ah, ik ben jaloers op Marte, wat een gaaaaave hoed!
    'Mad hatter'... Moest meteen aan Johnny Depp denken, mmmm.... :-)))
    Op naar nummer twee, die wordt vast nóg mooier!
    En mocht je ooit een nummer drie willen maken.... :-))))
    Lieve groetjes,
    Sandra
    P.S. Veel plezier vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nondedju had ge dat hoedje maar een beetje te gróót gemaakt in plaats van te klein !
    Ik heb namelijk ne dikke kop ;-)
    Marteke ziet er super uit met het hoedje ! Ze lijkt met de dag meer op u, ik zie gewoon uwe blik in haar ogen !!
    Amuseer u deze avond, ik báál nog altijd dat ik nie kan komen... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zullen dat handwerkavondje nog eens moeten overdoen hé ! Er zijn veel mensen die niet kunnen of op congé zijn.
      Misschien moet ik toch eindelijk 'den bureau' eens leegmaken, dan kunnen we zowaar workshops laten doorgaan.... misschien ooit eens een keertje....

      Verwijderen
    2. Doen! Ik vind het ook zooooooo jammer dat ik er niet bij kon zijn.

      Verwijderen
  9. volgens mij had Marte uwe printer stillekes gesaboteerd, zodat ze zelf een schoon hoedje zou hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's ! Het staat haar heel goed ! Had zij toch maar even chance dat gij verkeerd had afgeprint !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n tof hoedje! 't Staat haar geweldig goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n tof hoedje! 't Staat haar geweldig goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dan nog een sjanske dat het hoedje WEL past voor Marte.
    Volgens mij is zij wel in haar nopjes dat het hoedje doorgegeven werd. :-)

    BeantwoordenVerwijderen