maandag 27 juli 2015

Drie bestellinkjes en floraal kringloopgeluk

Er heeft iemand al héél lang geleden een zakdoekendooshoes gevraagd.
Enige excuus smoes voor het steeds maar uitstellen : ik moest de juiste stof vinden.
De echte reden voor het vooruitschuiven : ik accordeer niet zo geweldig goed met biais.... ahum.
Ondertussen werd er al een tweede bijgevraagd, dus tijd om eraan te beginnen!

 Qua opening en hoekjes zijn ze heel goed gelukt.
De biais .... wel, hij hangt eraan, da's ook al iets hé....
Gelukkig weet ik dat de besteller er content mee gaat zijn :-)

De volgende bestelling ging vlotter :
een gsm hoesje voor opa zijn gps.

Hopelijk past de gps erin, maar 'k ben er redelijk gerust in,
ik heb het drie keer nagerekend, dus stel dat hij er niet in kan,
dan is dat kaske gegroeid.

Tenslotte de florale kringloopgelukjes :
 Een kader met een schoon bloementappiserieke erin, de allereerste keer dat ik dat tegenkwam, 
voor 50 cent begot !
 (Als er straks een groene schijn boven Limburg hangt, dan weet ik dat B & I deze post gelezen hebben.)
Het is wat scheef uit de was gekomen, maar dat komt wel goed bij het verwerken.
Het strafste van al is dat de kader ook echt schoon is, degelijk hout met handgesneden mat glas, dubbel prijs dus!
 Het tweede floraal kringloopgelukje veroorzaakte wat ongerustheid bij Marte.
" Euhm mama, dat is toch niet voor mij hé, want zoiets doe ik wel niet aan zenne."
"Nee popske, ik kocht het voor het stofke."
"Ja, dat vind ik ook schoon, maar maak er dan iets modern mee hé."
 Zalig stofke toch, voor 3 euro, en in de aangerimpelde rok alleen al zit zeker een meterke!
Als ge inzoomt ziet ge dat het waarschijnlijk nog kwaliteit is ook!

Haha, scoren in de kringwinkel,
da's echt veel plezier voor weinig geld !

:-)


21 opmerkingen:

  1. Maar het is hier het bronsgroen eikenhout , he?
    Hier hangt continu een groene waas.

    (vandaag misschien iets dikker, wat denk jij, Ingrid?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      Gelukkig is groen mijn lievelingskleur, laat maar komen schatjes !!!

      Verwijderen
    2. Boven Wellen was er gisteren een mooie blauwe opening in de overwegend groenachtige lucht. Vooral in de richting van SLHerk was de lucht erg groenig. Nu weet ik hoe dat komt.

      Verwijderen
  2. De groene schijn boven Limburg is momenteel omgeslagen naar fluogroen.
    Lichtgevend fluogroen.
    Zo groen dat de sterrenwacht van Genk tilt slaat en aan aliens denkt.
    Grrr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat wordt een heldere nacht vannacht !
      Nu doet ge mij aan de film Alien denken, dus dat de nacht maar helder blijft of ik durf niet gaan slapen..... Dat is nu echt al jaren geleden dat ik die film zag, maar ik weet nog heel goed dat ik me daar de stuipen van schrok, echt niet normaal. Onze Jannes zaagt om die film te mogen bekijken (we hebben hem op dvd), maar ik ga hem laten wachten tot hij 35 is. Minstens.
      Via fluogroen (het enige lelijke groen overigens) van bloementappisserie naar Alien gaan, wij zijn straf bezig !

      Verwijderen
  3. Ik vraag mij af waarom ik alleen van die biddende Maria's zie, in de kringloop. Of Jezus aan het kruis. Niet echt inspirerende borduurwerkskes. Waarom nooit geen schoon bloemekes voor mij ? Of tirolertafereeltjes met hertjes ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat ik weet dat er enkele dames de kringwinkels in mijn buurt leeghalen ga ik gewoonweg niet meer kijken. Gelukkig heb ik soms elders geluk!

      Verwijderen
  4. Dit gezegd zijnde (efkes met wat meubilair rondgegooid om af te koelen en de groenigheid te verminderen) : ik vind dat uw biais schóón aan de zakdoekdooskesomhulselkes staat !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. merci lieverd ! ik laat geen foto's van dichtbij zien, dan valt het zo niet op dat het boenk er neffest gestikt is....

      Verwijderen
    2. Dat heb ik nu ook vaak voor met biais. Een klein zigzagje kan helpen. Ze zien er trouwens prima uit, hoor, je hoezen. En dat stofje voor de gps-hoes is echt perfect gekozen!

      Verwijderen
    3. Een klein zigzagje, ja, top tip !!! Dat ga ik eens proberen !

      Verwijderen
  5. En nu ik toch bezig ben : zeg, als ge nu eens de mouwkes uit dat kleedje haalt, dat kraagske eraf, een V-halske in de plaats, dat zou toch een schoon zomerkleedje voor Marteke kunnen worden ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou gekund hebben, moest la grande petite maat 134 hebben ipv 164, dat lijveke is veel te smal voor haar. Ik weet nog niet wat ik ermee ga maken, maar dat stofke was te schoon om te laten liggen !

      Verwijderen
  6. Man man man...ik ben toch echt een kieken.....vier keer opnieuw gelezen hoeveel hoesjes ge nu gemaakt hebt.....volgens uw tekst twee, op de foto s zie ik er vier...tot hij eindelijk,gevallen is....diene frank hé

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben jij actief geweest. Het ziet er allemaal mooi uit. En dan ook nog kringloopgeluk. Daar kun je fijn van genieten,denk ik.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben jij actief geweest. Het ziet er allemaal mooi uit. En dan ook nog kringloopgeluk. Daar kun je fijn van genieten,denk ik.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zakdoekendooshoes... Geweldig woord hihihi!
    Maar ze zijn goed gelukt!
    Ben benieuwd naar het kringloop-vervolg; wat wordt de eindbestemming van al die blommekes?
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knappe naaiwerkjes meiske!!! En diene groene mist hangt hier intussen ook al boven de Dordogne... knalgroen... schoon colleke trouwens op dat kleedje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alé joh, ik vind dat kleedje zo ook nog wel tof!
    Ik begrijp Marte wel want ik vind het meer een kleedje voor kleinere meisjes. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen