zondag 21 juni 2015

20 juni 2015 : voor herhaling vatbaar !

Van Dale - nieuw handwoordenboek der Nederlandse taal -1956.

° pick'nick, ook pik'nik (<Eng.),m. (-s), gemeenschappelijke maaltijd buiten van meegebrachte spijzen.
°lol, v. (m.) g. mv., (gemeenz.) 1. plezier, pret: ~ hebben , ~maken; (iron.) zijn ~ wel opkunnen, veel verdriet hebben; -- 2. herrie, kabaal : ~ schoppen, trappen; -- 3. malligheid, grap.

Den dikke van Dale heeft een foutje gemaakt !
Het is gisteren bewezen dat een picknick een vrouwelijk aangelegenheid is, dus die "m" is mis :-)
Wat betreft de ironische betekenis van lol, 
dat slaat duidelijk op degenen die er door omstandigheden niet bij konden zijn :-(

°blogsters oeps, dat staat er niet in ! In 1956 was dat er nog niet zeker....

Genoeg gezeverd !

' t Was heerlijk !

Goed eten,
goede drank,
goede omgeving,
goede versiering,
maar vooral :
goed volk !!!








Ik maakte weer veel te weinig foto's...
maar ge snapt het wel hé,'t was plezant !!!

PS : ik fotografeerde alleen de gezonde hapjes, want de zoete hapjes...
die moest ik proeven natuurlijk ;-)

Dank jullie wel dames, voor een hele fijne dag !
xxx


34 opmerkingen:

  1. Ik las de titel en ik riep al :joepie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook bedankt, het was supertof! Ik heb genoten! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er geweldig uit! Haha nu ben ik toch benieuwd naar de ongezonde hapjes hoor ;)
    Fijne dag vandaag
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die ongezonde hapjes zijn op mijn blog te zien :)

      Verwijderen
    2. Daar zat toch ook fruit in ? Dus toch ook gezond ?

      Verwijderen
  4. Dag sjoeke,

    Niemand die eraan gedacht heeft de gezonde hapjes te fotograferen, behalve ons Carlaatje.
    Wat gezellig om alles nog eens te herbeleven.

    fijne zondag,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en ik vergeet je nog extra te bedanken voor het hele lieve kleine Dachshundringetje
    (wordt vervolgd op mijn blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat van die weinig foto's is herkenbaar. Ik maakte er ook maar enkele, ik had het te druk met genieten. Nog eens dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja het super!
    Bedankt voor het organiseren, wij voelen ons meer dan welkom op Misteria Lane.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er enorm tof uit, jammer dat ik het moest missen. groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. ROFLMAO !!!
      Oeh, nu voel ik mij ineens dertig jaar jonger, met zo een afkorting te gebruiken ;-)

      Verwijderen
    2. HAHAHAHAHAHAHA, heerlijk!!!!

      Verwijderen
  10. Jaaaa ook hier weer heerlijk mee genieten! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sjoeke,
    Ik vind dat echt niet erg dat gij niet al te veel foto's gemaakt hebt.
    Ik zie mijn bakkes al veel te veel overal verschijnen ;-)))
    En bij deze al op voorhand bedankt (waarvoor, hoor ik u nu denken hihi)
    Awel, voor de naailes die ik in de zomervakantie ga komen volgen bij u thuis ;-))))
    Ik zal de vlaai meebrengen ! (Nie zelfgemaakt, ik heet jammer genoeg niet Jacqueline...)
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sjoe, die foto bij Brigitte waar wij twee "koppeke-koppeke" doen, die kan toch zo in de Vogue !!!!! Wij zijn gewoon klassebakke(se)n !!!!;-)

      Verwijderen
    2. Sjoeke, de Vogue ???
      Die krijgen ons zelfs nie vast !!!

      Verwijderen
  12. 't Was een zalige dag hé. Echt genieten ....
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het was allersuperstheerlijk! Ik geniet al een hele dag na! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haaaa!! Kijk! Die gezonde hapjes had ik nog niet gezien! Alhoewel... Aardbeitjes heb ik wel voorbij zien komen :-)))
    En kijk je deken daar eens schitteren.... Beauty!!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het was een super leuke dag, ik heb er enorm van genoten en blij dat ik er bij mocht zijn.
    Ja, voor herhaling vatbaar, zou ik zeggen.
    Bedankt voor de prima organisatie.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, wat is je deken GROOT!!! Erg mooi vond ik hem al, maar dat hij ook nog zo groot was ;-).
    Heerlijk om overal die enthousiaste verhalen te lezen en de foto's te zien!! Een superdag was het duidelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De betekenis van picknick moet je niet in de Van Dale gaan zoeken. Kijk naar de foto's, naar wat ze oproepen, de herinnering en je wéét wat picknick betekent! Dankjewel voor deze fijne dag. Ik ben er helemaal gelukkig door.
    En ik ben heel blij je ontmoet te hebben! Echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo tof je ontmoet te hebben op zo'n 'leuke' plaats met zoveel boeiende mensen. Jullie hebben dat goed gedaan, begin al maar te brainstormen over de volgende locatie;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het was super genieten zaterdag, en dat zal ik nog superlang doen (zo lang als mijn fietstocht en nog vééééééél langer !) O wat hadden we een lol !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig!!! O ik baal zo dat ik er niet bij kon zijn. Zo te zien en te lezen hebben jullie een geweldige dag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh ik heb wel een deel foto's gemaakt, maar nu zijn er toch nog veeeeeeeeeel dingen die ik zie verschijnen op andere blogjes waar ik van denk AHJA daar heb ik geen foto'ke van.
    Lang leve onze creatieve medeblogsters. ;-)
    Merci voor het organiseren en in ons geval was het inderdaad een vrouwenaangelegenheid. Behalve het bezoekje van Katrientje haar Donald op het eind! :-)

    BeantwoordenVerwijderen