woensdag 6 mei 2015

Klaar !


Margot's Garden fingerless Mittens by Karen Porter.
Verlengde versie,
 want ik wil geen koude streep vel tussen het einde van mijn jasmouw en het begin van mijn mitaines.
Ik breide dus twee volledige rijen bloemetjes extra alvorens aan de duim te beginnen.
Muggenzifters merken misschien op dat het lente en dus waarschijnlijk bijna zomer is...
Maar daar trek ik mij nu eens niks van aan se !
Als 't morgenvroeg even fris is als het deze ochtend was, dan doe ik ze zelfs lekker aan !
Het volgende breiwerk wordt een muts, want, na de zomer wordt het weer herfst en winter...
Ik ben alle boeken van Game of trones aan het lezen,
en de Muur daar in het Noorden,
daar is't koud. Ijzig koud.
Mijn breisels passen dus niet echt bij het werkelijke seizoen ,
maar ik leef nu eenmaal in de boeken van tijd tot tijd...
:-)
PS : voor de ingewijden : zusje herstelt goed *Ü* (oef!)
Pss voor Ingrid :
Zo ziet de binnenkant eruit :

Om de 3 à 4 steken pak ik de draad waarmee ik niet brei mee achter de draad waarmee ik wel brei,
dan zit het vrij properkes langs binnen, zonder lange lussen waarin mijn ring blijft haken...
Ge zit dan wel om de haverklap met ineengedraaide draad... maar het resultaat is dat wel waard ;-)

20 opmerkingen:

  1. Dag schattebout !!!
    En hierbij een ingewijde die "godzijdank" zegt !!
    Uw mitaines zijn magnifiek - ik vind dat patroon met die bloemekes toch zo schoon !! Hebt ge de draden bij kleurwissel op de achterkant (enfin, binnenkant hier) van het werk liggen ? Of kent gij die methode om ze onzichtbaar mee in te breien (ik kan dat dus nie, dedju) ?

    Een opgeluchte ingewijde wenst u en de gruttekes en meneer K. nog een fijne, rustige avond...
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nog eens terug komen piepen en zie de bijgewerkte blogpost - en ben serieus te menens zwaar onder de indruk van de binnenkant van het werk... Amai dat is proper werk schattebout !! Als een mens niet beter wist, zou ge zeggen dat het machinaal gemaakt is ! (En dat bedoel ik hier als een compliment !!)

      Verwijderen
  2. Daar in het Noorden is het inderdaad héél koud... Daar bieden deze schoonheden zelfs veel en veel te weinig bescherming ;-)
    Veel draagplezier, sterkte en lieve groetjes,
    Sandra
    P.S. Lekker winters blijven breien/haken! Als het straks wintert, ben jij er klaar voor! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai....zucht! Zo schoon! Langs buiten en langs binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi ! De binnenkant mag er ook zijn.
    Nog veel leesplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie wanten, daar mag je met recht trots op zijn. Vind het kleurtje ook prachtig. Schoon gelijk dat je je niets aantrekt van hetgeen de kalender zegt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn echt prachtig en vast lekker warm voor op koude momenten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar hebt ge wel wa werk aan gehad, maar ze zijn super schoon. En 's morgens kan het nog inderdaad friskes zijn. Geniet van uw prachtig maaksel :-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Winter of geen winter, ik vind ze prachtig! Succes met de muts. (Ook lekker s'avonds buiten op het terras. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel heel heel mooi!
    Mijn dochter heeft heel gevoelige handen,
    bij het minste windje krijgt ze kloofjes,
    die gaat deze dagen nog steeds uit werken
    met wollen handschoenen. (wel vingerloos)

    Deze maak ik zeker na.
    Bedankt voor de inspiratie.

    Ik ben verliefd op de kleurencombinatie!

    Prettig weekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend! En prachtige kleuren.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O zo mooi! Die kleurtjes. Dat patroontje. Enne, dat past helemaal in het lenteseizoen!
    Kon ik maar vlot breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, daar doe ik mijn hoedje, petje, mutsje voor af hoor ! Zoooooooo schoon ! Amai, en al dat telwerk, daar zou ik tureluurs van worden ! Een dikke pluim !
    Je zal daar nog heel veel geniet van hebben. Ook ik ben zo'n koukleum die 's morgens nog lang met handschoenen aan fietst naar 't werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is echt prachtig, hoe maak je die bloemetjes?!
    Zo proper afgewerkt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bloemetjes brei je in door een telpatroon te volgen
      (dat klinkt moeilijker dan het is)

      Verwijderen