donderdag 2 april 2015

The sheer joy

van een pas begonnen breiselke !
Het lukt, ge hebt het perfecte garen in huis, het eerste gebreide deel
trekt zelfs op het prentje van het patroon, zalig !
En dan valt dat ene straaltje zon daar recht op, zalig !
 
The sheer joy
van een ander klein breiselke,
is eigenlijk meer een scheve grimas in plaats van een gelukzalige glimlach...
Ik verkeerde namelijk in de veronderstelling dat ik een paaskippeke
aan 't maken was ....
... en dan blijkt het een eend te zijn ?! :-)
Gelukkig wel een paaseend,
de eitjes passen in haar buik, oef !
Eigenlijk past ze wel bij het kikkerei ,
dus eind goed, al goed !

Fijne paasvakantie allemaal !

15 opmerkingen:

  1. ik ben nú al verliefd op je breisel, die kleur ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat eerste breiselke gaat práchtig zijn - en ge hebt echt de perfecte kleurkes voor dat patroontje !!
    Het tweede breiselke - uitermate schattig :-) ! Paaseend, paaskip, ach, what's in a name ;-) ! Een chocolade kikkerei is ook niet echt conventioneel... "Dare to be different" !
    (Ik moet wel zeggen, het is een geslaagde eend !)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is wel een heel schattig paaseendje, hoor! Ben benieuwd wat je eerst breisel gaat worden, het ziet er alvast heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een lekker blij eendje!
    Je nieuwe breisel ziet er erg veelbelovend uit! respect voor al die naaldjes (doe mij maar een rondbreinaald :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw dat eerste breisel ziet er chique uit. Ach of het nu een eend of kip of wel beestje dan ook is, het ziet er zo een schatje uit.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je een reactie bij mij geplaatst hebt. Welkom terug.
    Ik hoop ook weer vaker bij anderen langs te gaan. Dus hopelijk tot gauw maar weer.
    Als je je eendje trouwens een puntige snavel geeft, is het gelijk een kip. En je andere breisel vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, die aankleedpop schrijft daar precies wat ik dacht: als je toch liever een kip wilt, dan even de snavel puntig knippen en voila!! Maar eigenlijk vind ik een eend wel zo geinig! kippen zie je overal al :-).
    En dat breigeluk: oh ja, dat ken ik ook!! En dan is dat net als bij jou: alles klopt! Jouw breisel ziet er ook echt uit dat het klopt.De kleuren en de patroontjes!! Helemaal goed!
    Veel breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het toch leuk hè om met van die kleine breinaalden iets moois te breien! Deze week op mijn blog de gebreide paasballen. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een lief paaseendje geworden.
    Het eerste breisel wordt een prachtige creatie.
    Fijne Paasdagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :-))) Fijne paasvakantie voor jullie en de gruttekes!
    Schattige paaseend en een geweldig wordend en al "zijnend" (haha) breiselswerk! Chique dat je dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig kan de paaseend er zelf nog om lachen.
    Ik houd van zelfrelativering!

    Het breiselke wordt prachtig. Dat zie ik nu al.
    wist je dat Sheer Joy echt bestaat en de naam is van een dertienjarige dichteres?
    http://allpoetry.com/Sheer_Joy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jawadde ! Daar doe ik mijn hoedje voor af ! Ik word al duizelig als ik al die priemekes bij elkaar zie. Dat jij daar zoiets mooi mee maakt, geweldig gewoon ! Dat wordt ontzettend chic !
    Die paaseend is té schattig, zeg, het moeten niet altijd kiekens zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Paaseenden lusten ook chocolade eitjes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig breisel, en lief paaseendje ;o)
    en wat leuk dat je me bent gaan volgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha een paaseend is toch VEEL origineler dan een kip?! :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen