maandag 20 april 2015

Het grote werk : update

Hoe zat dat ook alweer met dat voornemen ?
Goed.
Niks gechipoteer wat betreft de verschillende disciplines momenteel.
1 breiselke bezig.
1 haakwerk bezig.
wat betreft het éne grotere werkstuk, 
eeuhm,
dat zijn er twee.
Want tussendoor brei ik hexipufkes, 
en Zander is het ook aan het leren !
Het grote naaiwerkstuk gaat uiteraard ook verder.
Ziehier de nieuwste lapjes,
met dank aan de gulle geefsters van stofresten !!!!
 Allemaal stukjes van 5 x 5 cm ....
 ...met een boord er rond.
 Dat sprookjesstofjeslapje is de uitzondering op de regel.
Ik kreeg het van een kleurrijke sprookjesfee.
Dat is één groter stukje gebleven, want dat verknippen was onmogelijk !
Gelukkig is er nog wat van , dus er gaan nog detailkes opduiken in andere blokken.

 Nog drie blokjes in wording.
Limoengroen en blauw, daar moet de rand nog aan.
Voor het appelblauwzeegroene blokje moet ik nog een geschikte randstof vinden.

Er zitten lapjes in van minstens tien verschillende gulle gevers,
dat maakt het nog eens zo plezant !




12 opmerkingen:

  1. Wat leuk, je naaiproject; zoveel te zien!
    En Zander die mee hexipufs aan het breien is?? Da's helemaal te gek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geduld moet je daarvoor hebben! Ik ben fan van quilten. Maar zelf maken... daar ontbreekt het geduld mij voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk, al die kleurrijke stofjes!
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit hier met een stapel vierkantjes, van wel 30 cm hoog.....maar het aan elkaar stikken komt er maar niet van.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leg dat stapeltje in het zicht in de weg, dan geraakt dat wel in orde ;-)

      Verwijderen
  5. Wow! zo heeft nog nooit iemand mij genoemd: een kleurrijke sprookjesfee.
    Mag ik voortaan altijd zo heten?

    Je kleurencombinaties worden alsmaar extravaganter, het geheel resulteert zonder twijfel in een wonderlijke , sprookjesachtige quilt, waaronder eigenlijk alleen maar een sprookjesfee zou mogen slapen.
    Je weet ze wonen, eh!

    De fee tekent volgaarne voor magische kleurlapjespakjespost :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag voortaan altijd zo heten, Brigitte K.S. Peetermans :-)
      xxx

      Verwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk project is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jou blokjes worden heel erg leuk! Ik ben benieuwd naar het eind resultaat. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aha.
    Mijne frank valt.
    Gij leert al uw kinderen breien, zodat ze kunnen meehelpen aan de grotere projecten !!!
    Slim gezien... Misschien moet ik De Man ook eens een haaknaald in zijn pollekes duwen. Granniekes leren haken :-). Ik betwijfel of ik succes ga hebben...
    Quilt is schoooon aan het worden. Dat stofke van de Kleurrijke Sprookjesfee is zo leuk (waar vindt ze het toch ?!?). Ook wel leuk is dat we in Misteria Lane een fee hebben, eigenlijk... Wat zou ze allemaal nog kunnen toveren ?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben ook een groot fan van blokjes stikken... en nu m'n naaimachientje het op wonderbaarlijke wijze weer doet, ga ik er weer voor, er zijn er al veel geknipt (maar dan weer niet 5x5!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo schoon, zo schoon, zo schoon ! Dat gaat zo'n prachtig uniek en feeëriek sprookjesdekentje worden ! Ik durf wedden dat jullie een beurtrol gaan moeten afspreken om daaronder te mogen liggen ! Dat Roodkapje-met-de-wolfstukje is betoverend mooi ! Ja, waar vindt die Feetermans dat toch allemaal he !

    BeantwoordenVerwijderen