maandag 30 maart 2015

Wol in paasmandjes

Met Pasen zij er twee kinderen bij ons die nog écht in De Paashaas geloven.
De gruttekes hebben plechtig beloofd niets te verklappen.
Voor de twee logees maakte ik paasmandjes, en toen Marte die zag 
vroeg ze of dat je nog écht moet geloven in de klokken en de paashaas om zo'n mandje te krijgen...
Reden genoeg om nog eentje te maken !

 In de mandjes wol-eitjes, die kwamen voor mijn verjaardag !
Moest de paashaas wol- en katoeneieren brengen,
dan zou ik zelf nog een echte 'believer' zijn....
Deze baby-eitjes (ze zijn eivormig in mijn ogen)
zouden wel eens tussen de chocolade-eitjes van de paashaas terecht kunnen komen,
het zijn er toevallig drie...
(ze zijn keisnel gemaakt, ik denk dat er nog gaan volgen)

Patroontje van de baby (in drie maten) vind je hier.
Ik gaf ze wel lievere snoetjes !
 
De paasmandjes zijn gewoon rechthoeken van ongeveer 38 op 45 cm
die je dubbel plooit en waarvan je dan de zijnaden stikt.
Punt in rechte hoek plooien en doorstikken op ongeveer 7 cm van de punt.
( dat is een stiklijn van 14 cm, 7 cm langs elke kant van de zijnaad)
(Google op box bottom bag, dan vind je filmpjes die dit duidelijk maken)
Doe dit voor de buitenstof (met vlieseline ertegen) en de binnenstof.
Met de goede kanten tegen elkaar in elkaar zetten en het hengsel ertussen spelden.
Het hengsel is ongeveer 45 cm lang.
Toestikken en keergat laten.
Keren en topstitchen.
Eitjes rapen.
Klaar.

Eén van de mooie wolletjes is van het merk Noro.
Helaas is er nog een andere Noro in huis.
Het Norovirus, strontvervelend !
Zander heeft het zitten, en miste vandaag al twee examens.
Nu maakt hij zich tussen de koorstaanvallen en toiletbezoeken door
zorgen over die gemiste examens, of hij die dan in de paasVAKANTIE moet inhalen ???
Zaza toch!
Eerst genezen en dan zullen we wel zien.


16 opmerkingen:

  1. Ow, bah. Noro is alleen maar leuk in de wolvariant. Beterschap voor Zander!
    Ei ei, daarvan word je blij! Wat een leuke mandjes en wat heb je een grote variatie aan wolletjes gekregen, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat is het leuk om bij jou op logee te komen. Ik geloof ook nog in de Paashaas ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap voor de zoon.Toffe mandjes,ik zou ook nog graag geloven in de Paashaas maar helaas.Mag zelf werken die dag en de bewoners van ons rusthuis voorzien van een lekker ontbijt en middagmaal ;-) met eitjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neeee ocharme Zander - Noro ?!? Pffff da's dikke shit (met mijn excuses voor het woordgebruik...) En ik begrijp het wel zunne dat hij zich zorgen maakt over wanneer de examens in te halen... hoe zou ge zelf zijn...
    Wat de mandjes betreft : ik zou begot direct terug beginnen te geloven in de paashaas ;-) ! Schoon !! Ik wil ook gaan eikes rapen met zo een mandje aan mijne arm !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooh, snel beter aan de zoon. En mooie mandjes. (ik geloof er ook nog in denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop dat je zoon snel beter wordt.
    Kunnen we de tijd niet even terugdraaien dan kunnen we met die mooie mandjes eitjes gaan rapen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk, die mandjes! En beterschap aan de Zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog kleinere gruttekes in huis dan de gruttekes?
    Wat gezellig!

    Worden er dan ook eikes verstopt in de loft?
    Dat vond ik vroeger het leukste: die op rare plaatsen steken
    (en dan pas een maand later terugvinden)

    Je babietjes zijn erg lief en mooi.
    Ik zit er met zeer gefocust naar te kijken (met ogen tot spleetjes gemaakt, ken je dat? dat is mijn blik van "wat kan het nog allemaal worden?") en zie er ook super sympathieke kussens in (maar dat zie ik overal in, dus negeer me gewoon) . Allez, maar dan moeten ze wel een paar maten groter, eh?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tweelinggruttekes die net negen geworden zijn :-)
      We zijn dan vermoedelijk in ons Ardennenhuisje, maar daar zij ook supertoffe verstopplekjes ! Zo maanden later nog ergens een vergeten eitje terugvinden dat gebeurt hier (of in de Ardennen) nog elk jaar !
      Zo'n babykussens zie ik ook wel zitten, maar dan met poezenoorkes en een poezensnoet, dat ben ik aan het 'testen' in 't klein.

      Verwijderen
    2. kijk, op kussengebied verstaan we mekaar!

      Verwijderen
    3. Niet dat we elkaar op ander gebied niet verstaan, eh!

      Verwijderen
  9. Mooie mandjes! Daar moet ik ook eens werk van maken! Ik heb nog een jaar de tijd, want zoontjelief kan nu nog geen eitjes rapen wegens nog nét niet kunnen kruipen. Zien dat ik dat niet vergeet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super die mandjes! Maar die baby'tjes zijn helemaal schattig... ja zo zou ik er nog wel een hoop maken als ik van jou was! Ah en hier lees ik nu hoe het komt dat jullie toilet verstopte! Ocharme die Zander... Volgens mij hoeft die helemaal geen examens in te halen... als ze op school nu nog niet weten dat die jongen met glans slaagt! Wens hem beterschap van me!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hopelijk is intussen het ergste voorbij voor Zander en hoeft hij zijn examens niet meer in te halen.
    Jasper heeft dat ooit eens moeten doen en was daar helemaal niet blij mee.
    Tof die mandjes en eitjes verstoppen is ook helemaal leuk ! Doen we hier trouwens nog altijd !
    De baby'tjes zijn helemaal super !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha die Marthe ... goed gezien van haar :-)

    BeantwoordenVerwijderen