donderdag 12 maart 2015

Verslimming

In de Vlaamse betekenis, helaas niet in de Engelse ;-)
Ik kreeg een smartphone van meneer CarlaK, ik ben dus nu verslimd met een extern geheugen.
Natuurlijk moest ik er een hoesje voor maken !
Kwestie van bescherming.
Wel niet waterdicht, die hoes, maar ik ben niet van plan om een 'Kriske' te doen.
Ik steek de telefoon namelijk nooit in mijn achterzak.
Op die plaats is elke gespaarde cm belangrijk :-)
Soit, de hoes dus :


 Nu nog alle nummers er in zetten...

Maar eerst nog een priemeke breien,
ik heb een nieuwe verslaving : hexipuffs.
Google dat maar eens op afbeeldingen, zoooooooo schoooooon !!!
 Het haakwerk voor onderweg groeit gestaag.

Vandaag ben ik uitzonderlijk thuis, want Marte voelt zich niet lekker.
Dus werd de school verwittigd dat zij en ik vandaag niet aanwezig zullen zijn.
Zo'n pips grutteke moet toch vertroeteld worden !
Er kan toch al een flauw lachske af :-)
 Ondertusssen zie ik dat de St. Romboutstoren schoon afsteekt tegen de blauwe lucht,
en ook het toreke van de BIMSEM ziet er goed uit vandaag !
Daar lopen de jongens school, dus die kan ik bijna in't oog houden van hieruit.

Ziezo,
nu nog eens bij Marte gaan kjiken (ze slaapt terug),
cadeautjes inpakken,
het zilver opblinken en het kristal klaarzetten.
Ah ja, want zeer binnenkort komt er Voornaam Bezoek !
;-)

19 opmerkingen:

  1. Dag meisje,

    Ik ben juist naar de hexiepuffs gaan kijken en heb er gevonden met kippetjes op:
    https://vuchickens.wordpress.com/tag/hexipuffs/
    wat zijn die mooi zeg, ik geraak helemaal in de ban, kende dat nog niet, ooooh- ik voel een volgend project aankomen.

    Jouw haakwerk voor onderweg is indrukwekkend mooi, je telefoonhoes idem (nu kan je ook op instagram foto's posten, daar alleen al voor is zo'n smart Phone de luxe) en je Marteke inderdaad wat pips (ik ben benieuwd om ze in het echt te zien, het ziet er een lieveke uit)

    Zilverwerk, haha!
    Voornaam bezoek: nog meer haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eet elke dag met zilverwerk, 'cause I'm worth it ! haha !
      Ik krijg écht voornaam bezoek : ik speek ze allemaal aan met de voornaam. (of is dat omgekeerd evenredig aan voornaam?)
      :-)

      Verwijderen
  2. ik vergeet ook nog iets te zeggen over de waarlijk wondermooie Romboutstoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooier mooist allemaal :-)!!!
    Beterschap aan 't pipse meiske ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. verslimming.... wat een woord hihi ! ik wil ook best verslimmen met een mooie smartphone. Ik heb nu namelijk een dino-foon zonder niks :-) okee hij is wel roze. Ach je meisje ziet echt pips, vertroetel haar maar lekker. Misschien toch wat zon opsnuiven vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hexipuffs.... Zucht..... Dit had ik niet moeten zien.... Bèèè.... zo mooi...
    Maar alleen gebreid volgens mij hè? Ik zoek maar even niet op gehaakte hexipuffs. Stel je voor dat ik ze vind! Zéér slecht voor mijn to do lijstje (lees; huishouden :-))
    Beterschap voor Marte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, er zijn er ook gehaakte !
      Maar ik vind de gebreide het mooist.
      Huishouden... bwa.... da's een kwestie van prioriteiten, bij mij is dat nooit echt prior ;-)

      Verwijderen
    2. Aiiiii... Ook gehaakte....
      Kan me voorstellen dat de gebreide het mooiste zijn. Ik heb ingebreide voorbij zien komen waarbij ik spontaan een teiltje nodig had, hihihi!
      Bij mij is huishouden ook geen prio, maar da's af en toe het probleem :-)))))

      Verwijderen
    3. Ja er zijn er echt prachtige bij hé !
      Jannes wil er een deken mee, want het is zacht en warm, twee kenmerken waar hij wel voor te vinden is..... Eens de eerste gelukt is (moest eerst wat zoeken en proberen) ben je wel verkocht; 't is echt zo'n projectje waarbij je elke dag ééntje kan maken :-)

      Verwijderen
  6. Beterschap Marte! Wat een mooi haakwerk, echt! Je hoesje vind ik ook de max, mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief stofje heb je gebruikt voor je telefoonhoesje.
    Ik ga even googlen op hexipuffs.
    Jij beterschap voor Marte! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vertroetel dat zoeteke daar maar goed, ocharme, zodat ze rap weer beter is.
    Wat een schoon hoeske voor je slimme foon ! En die hexapuffs zijn inderdaad geweldig, ben ze ook net gaan opzoeken. Misschien nog een ideetje voor een kussen ! Maar zeg, breit dat gemakkelijk, zo'n satéstokjes ?
    Zo tof, dat haakwerk ! Wat ben je heerlijk bezig ! Je voornaam bezoek zal heel wat te bewonderen hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ocharme Marteke ! Maar met mama zo kortbij, denk ik dat ze snel beter zal zijn... niks zo plezant als verwend worden ! (geef haar maar veel ijsjes - chips - koekskes - dat hielp vroeger ook altijd wanneer ik ziek was !)
    Die hexadingskes die zijn schoon !! Daar moet ik eens dringend wat meer over opzoeken. De Lelijke Sjaal is sinds gisteren klaar, dus nu zit ik met afkickverschijnselen - ik moet zo snel mogelijk iets vinden om te doen met mijn handen (anders gaan die toch maar rommelen in de koekekast... zucht...)
    Eeeeuhh, zilver, kristal ? Ge hebt toch wel de uitnodigingen naar de juiste mailadressen gestuurd hé ? ;-)
    Uw hoeske voor uw slimme foon is schoon - zaterdag ga ik bij de slimme madammen eens mijn licht opsteken, want ik moet een speciaal zakske maken voor mijne slimme foon (voor als ik ga lopen, om hem aan mijn ceintuur te hangen. Nieuwe slimme foon is groter dan zijn voorganger en past niet meer in zakske), want ik heb geen flauw idee hoe er aan te beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zilver en kristal + kartonnen borden voor het evenwicht ;-)

      Verwijderen
  10. Soigneer de dochter wat.....
    Dat haakwerk is knap !
    En tip voor zaterdag : bak genoeg cake hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ocharme, hopelijk voelt ze zich vandaag al veel beter!
    De St Romboutstoren heb ik gisteren in het donker gezien toen ik voor postbode speelde en een pakje in een brievenbus gaan steken ben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziezo, ik heb mij ook volger gemaakt!
    Want
    ... toevallig hier terecht gekomen maar al wel een paar dagen je blog aan 't lezen met terugwerkende kracht
    ... ik deel veel hobby's met je en heb hier al veel toffe dingen zien passeren
    ... ik vind je schrijfstijl heel aangenaam om te lezen (vandaar dat lezen met terugwerkende kracht)
    ... ik vind het zo plezant dat uw grote tienerzonen nog graag mee creatief zijn
    ... ik kom in hetzelfde wolwinkeltje als jij!
    ... ik vind blogs lezen zo ontspannend en vooral inspirerend (om dan te beseffen dat ik eigenlijk niet veel tijd heb)
    ... last but not least: ik ben OOK fan van Sam en Julia en nu ik je blog gelezen heb, wil ik OOK zo'n huis maken!

    BeantwoordenVerwijderen