vrijdag 6 maart 2015

Opruimen

Opruimen,
niet echt mijn sterkste kant.
Maar aangezien ik binnenkort 4 blogvriendinnen over de vloer ga krijgen,
is het toch aan te raden  de allerergste rommelnesten eens aan te pakken.
Met stip op één : de kniptafel/kast in de naaihoek.

Maar kijk nu eens : een blank canvas zowaar !
 Proper hé !
 De zon van Brigitte komt me zelfs belonen met haar lichtspel !
Normaal tovert ze clair -obscure taferelen ten huize Dachshund,
 maar nu is ze per uitzondering eens hier.
 Als kind hamsterde ik stenen en schelpen.
Jaren geleden goot ik een gipsrest in twee lege ijsroomdozen,
en mochten de toen nog kleine jongensgruttekes de schelpenverzameling daar induwen.
Toffe knutselactiviteit met jonge kinderen, met een mooi blijvend resultaat.
En als ge zo eens opruimt, dan vind je dat zelfs terug !
 Fant, mijn trouwe metgezel sinds mijn geboorte.
Het enige speelgoed hier in huis waar de gruttekes niet mogen aankomen.
Fant is te fragiel, de vulling komt piepen door de opgelapte plekken.
 Reserveveters van Martes schoentjes met de wolf erop.
Zien jullie de zanddollar ?
Deze koos klein Zandertje, allemaal met mooie kleuren en/of texturen.
De deze werden gekozen door nog kleiner Janneske.
Hij ging resoluut voor grote stoere schelpen met gevaarlijke punten aan.

Zoveel jaren later passen hun keuzes nog heel goed bij hen :-)
Oei, wat is dit ?
Een verdwaalde foto peins ik ...

22 opmerkingen:

  1. Tiens tiens tiens, hoe is toch die verdwaalde foto daar geraakt ??
    En zeeeeeeg opruimen ?? Nie eerlijk hé ! Ge kent ons toch - wij doen nie liever dan snuiten in andermans voorraden naai/haak/brei/knutselgerief !! Nu is de leut voor de helft weg, nu het daar bij u zo spic&span is...
    Fantje is zo schattig. Ik heb ook zo nog twee poppekes die sinds geboorte overal met mij mee zijn gegaan. En vanaf een bepaalde leeftijd krijgen die dan de status "heilig ! - afblijven !". (in mijn geval wil dat dan zeggen dat De Man er met zijn poten, pardon pootjes, moet afblijven, aangezien er geen gruttekes zijn die een eventueel gevaar zouden kunnen zijn. In mijn ervaring zijn mannen echter nog een groter gevaar dan gruttekes)

    En nog één weekske slapen :-))))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ge kunt in de schuiven neuzen he schattie, de bovenkant is opgeruimd; de binnenkant is andere koek ;-)
      See you soon !

      Verwijderen
    2. Da durf ik dan weer nie zunne, in uw schuiven snuiten ! Ik ben wel nieuwsgierig, maar braaf nieuwsgierig ! ;-)

      Verwijderen
  2. Haha grote kuis tegen dat de 4 madammen komen! Gij zijt echt niet te doen! Ge weet toch dat rommel gene rommel is maar dat dat ideeën zijn !!!! 't Is echt wel clean zo maar dat ga je de volgende week niet volhouden! ;-)
    Die schelpjes zijn een prachtidee! Echt!
    En die verdwaalde foto? Dat is ronduit pesten!
    Dag sjoe, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grote kuis, grote kuis, hola ! Kleine opruiming, dat wel ;-)
    Heel veel ideeën overal hier zenne !
    Pesten?, neen 'k zou niet durven, hooguit een ietsiepietsieke plagen, geleerd van Mevrouw Dachshund ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. stoute mevrouw Dachshund heeft nog een heleboel detailfoto's met tipjes van de sluiter. Doen ? Of laten wegens enerverend?

      Verwijderen
    2. Ik zou zeggen, laat u gaan, Brigitteke ! Dan kunnen wij uwe blog bestoken met vanalle ideekes wat het zou kunnen zijn !
      Ik onthou mij deze keer van teaserkes hèhèhè...

      Verwijderen
    3. Doen !
      De pakskes die op de verdwaalde foto staan zijn eigenlijk niet de échte pakskes....
      Tease tease....

      Verwijderen
    4. Hoezo?
      Valse pakskes?
      Dus ik krijg een groot vals pak?
      En een klein echt pak?

      Verwijderen
    5. Misschien is het echt pak wel groter dan het groot vals pak ?

      Verwijderen
  4. Ja, ik onze zon even naar bij jullie gestuurd. s ze braaf geweest? Heeft ze haar ding gedaan?
    Ik merk dat ze mooi de cadeautjes in het zonnetje zet (flauwe woordspeling, ik geef het toe) en dat het mijne het grootste is. Yeuh!
    wie is hier nu de plagestaart?

    ZEg, en opruimen voor mij hoeft niet, je weet toch dat ik voor de imperfectie ben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet wat gij krijgt ! Nen ananas ! En pruimen ! Kijk maar op uw pakske ;-))))

      Verwijderen
    2. Just uit den Albert Heijn! ;-)

      Verwijderen
    3. Kleine opruimingskes hé, zodat er hier genen ene zijne nek breekt :-)

      Verwijderen
    4. Met nen gehaakte ananas zou ik heel blij zijn, ik heb zopas nog met een giveaway meegedaan en hem helaas niet gewonnen. Daar had ik wel spijt van ,zunne.
      En neen, hij kwam niet van de AH.

      Verwijderen
    5. Waar heb je die ananas gezien, dat heb ik gemist, misschien krijg ik dat ook wel gehaakt, maar niet meer tegen volgende week ;-)

      Verwijderen
    6. Ik heb onlangs nog ergens een schoon patroon gezien voor een gehaakt tapijt met ne ananas op ! Dju als ik nu nog wist waar het was... Nu, 't was een patroon om te kopen, nie gratis, dus dan kijk ik geen twee keer... (Zoiets kan ik zelf ook wel uittellen als ik het echt wil hebben !)

      Verwijderen
  5. Oe! Da's wel eng proper hoor! (Eigenlijk ben ik gewoon jaloers)
    Had Fant vroeger een echte olifantenslurf? Hij is wel heel speciaal.
    Goed dat je hem zo goed hebt kunnen bewaren.
    Er gaan een aantal lieve blogdames schandalig verwend worden! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fant heeft altijd een korte slurf gehad denk ik, hij heeft wel al minstens 3 lagen 'nieuw vel' gekregen, dat kan je zien aan de oren; m'n grootmoeder heeft hem verschillende keren 'geopereerd' om z'n leven te redden, ik knuffelde hem letterlijk dood ;-)

      Verwijderen
  6. Oh zo'n lief knuffeltje Fant!En opruimen eer je bezoek krijgt,heel herkenbaar voor velen onder ons ;-) ben benieuwd naar je verslagje van je blogdames bezoek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet beamen dat het heeeel properkes is. Ik zou daar een paar dagen congé voor moeten nemen om het zo te krijgen ;-)
    Allez hup, dus hier ook weer zo'n plaagmadam ! Ik kan daar tegen zunne (zei ze stoer) !
    Origineel om je schelpverzameling zo te bewaren. Moet ik eens aan de echtgenoot tonen, die heeft nog heelder glazen potten met schelpen (en stenen) staan.
    Lief lief fanteke, nee, dat kunt ge toch niet wegdoen he ! Zoiets blijft ge koesteren !

    BeantwoordenVerwijderen