maandag 23 maart 2015

Haasje over

Haak eens een haasje over.
Dat is een poepsimpele ring in vasten,
die ergens over past.
Een kaars, of een leeg yoghurtpotje.
Haak 2 lange oren,
borduur oogjes en een mondje.
Klaar.
 Gebruik wel een kaars die 'hol' brandt....
 ... anders krijgt ge verkoolde haas.
 Hier past een theelichtje in , of kleine eitjes.
 Maar 't is ook geschikt om de penselen in te bewaren,
waarmee later de eieren beschilderd kunnen worden.

Ik zit duidelijk in hazenmodus, en Marte ook !
Bij Amber's creaties vind je een gelijkaardig,
veel gedetailleerder uitgewerkt gratis patroon met rechtopstaande oren !



20 opmerkingen:

  1. Hij is enig!! En heb nog nergens zoiets gezien :-). Ik zie een hele productielijn voor me: want waarom alleen haasjes ....... :-D! Het hele jaar door te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, andere oren , andere snoetjes en je kan een hele boerderij of dierentuin maken !
      En je hebt alleen maar restjes nodig :-)

      Verwijderen
  2. Heel origineel, zeg!
    Verbrande haas is dat ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na onze heerlijke zaterdag zit ik vol ideeën !

      Verwijderen
  3. Zij maar voorzichtig met al die haasjes in huis. Straks zit het hele huis vol... ;-). Wel een leuk idee.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is gegrilde haas eigenlijk lekker ? ;-)
    Schoon hazeke - ik ga dus nie riskeren dat rond een kaars te doen. Garantie zal dat dan een kaars zijn die niét hol brandt, en gebeuren er accidenten (op zoiets heb ik een patent !).
    Maar waarom zou ge hazeke rond een leeg yoghurtpotje doen ?
    Dan nog eerder rond een vol potje. Dan krijgt ge geen koude vingers als ge een yoghurtje eet (voor de snuggeren die nu al een grappige reactie klaar hebben : nee, ik eet de yoghurt niet met mijn vingers, maar de hand die het potje vasthoudt, krijgt altijd koud !)
    Ook wel leuk om rond een koffietas te doen ! Maar dan een tas voor de chocomelk. Weet niet waarom, maar een paashaas combineert beter met chocomelk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je de waarschuwing er bij geeft. Ik vind het een schatje, die haas van jou! Complimenten :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuk haasje bij jullie.Haken kan ik maar ik doe dat zelden,is van vorige winter geleden,ik naai veel liever maar gelukkig mogen we mee genieten van jou creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof! Schattig! Lief! Vooral knap gevonden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schattig weer! Eens kijken of ik hier ook iets kan 'omhazen' :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whaaaaaaaaaa dit is de max ! echt zo grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supercool zo'n haasje rond een potje ! Wat leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jouw haasje heeft wel wat weg van de gratis haasjes die ik op mijn blog heb staan. Zo leuk om ze om een kaars, vaas of beker te hebben. Het maakt het huis gelijk een tikje vrolijker.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben even terug gaan kijken bij jou, en heb een linkje gezet, ze zijn snoezig !
      Liefs!

      Verwijderen