vrijdag 6 februari 2015

Samenwerkingsverband

Als ge zo een beetje rommelt in nooit gebruikte schuiven en stoffige kasten,
dan komt ge al eens iets plezants tegen.

Deze tekening maakte ik in 2006, met hulp van de toen vijfjarige Zander en de twee-en-een-half jarige Jannes.

Zolang het blad nog heel leeg was waren ze niet geïnteresseerd, maar zodra er 'iets' te zien was, kwam er een magnetische aantrekkingskracht  op de proppen.

"Ik wil ook tekenen !" "Mij ook !"

De gruttekes zelf een wit blad geven leverde niet veel op... "Neen mama, wij willen ook daarop tekenen."
"Maar dat is mijn tekening jongens."
"Samen mama ?"
"Ok, maar dan echt je best doen hé mannekes, gene kribbelkrabbel !"

Dat vonden ze zo geweldig, en als ze dan ook met mijn geriefkes mochten werken, dan gaven ze bijna licht van contentement.

De tekening dus :
 Ik vertrok van een opgeplakte foto waarin ik de lichtstreep zo schoon vond.
 Zanders samenwerkingsbijdrage : een draak met toverkracht.
 Jannes samenwerkingsbijdrage : een pier en een kindje met een piemelke en nog iets heel speciaal 
(dat grijze dingetje dus)
 Ik teken met alles binnen handbereik : stiften, kleurpotlood, balpennen, glitterpennen,... als het maar schrijft.
 In veel van mijn tekeningen komen sterren, ogen, de zon en de maan voor,
alsook bomen en water.
Maar alleen deze éne heeft een draak, een piemelkindje, een pier en iets heel speciaal.
:-)


17 opmerkingen:

  1. En dat ligt bij u oningekaderd in een stoffige schuif? Daar zijde toch een heel klein beetje verlegen om mag ik hopen? Dat zou een ereplaats moeten krijgen! Tenzij je zo een hele map van die samenwerkingskunstwerken hebt! Dat is 't u vergeven!
    Fijn weekend sjoeke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat vind ik eerlijk gezegd ook wel schandalig!! ;-)

      Verwijderen
  2. Ik vind eigenlijk dat ge zoiets moet inkaderen en ophangen, want het is écht wel schoon (en dan bedoel ik dat letterlijk, niet alleen figuurlijk omdat twee gruttekes hebben meegetekend !)
    Maar wel de meelezende Nederlanders nie vergeten hé schatteke : ne pier, vertaal dat maar vlug, voordat ge vragen gaat krijgen ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In 't Bèrings is da ne pierling! ;-)

      Verwijderen
    2. In 't hessels ne piering ! Waar hebben die van bèringe die extra "l" gehaald ?!?

      Verwijderen
    3. In't Rillaars ne piet...
      (plat Rilloars is echt een vowel toal)

      Verwijderen
  3. Maar zie ne keer, een echt kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O geweldig. En wat vonden de kinderen nu van hun samenwerkende vennootschap tekening?
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vinden het wel amusant, Jannes vraagt zich af wat dat speciaal grijs frutselke is :-)
      Marte vroeg naar haar bijdrage op deze tekening, maar zij was toen ongeveer 15 maanden, ze kon dan nog niet tekenen :-)

      Verwijderen
  5. werkelijk een meesterwerk.

    Ik zit me hier af te vragen hoe een draak zonder toverkracht eruit ziet :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)
      Gewone draken hebben niet zoveel kleuren, de magie zit in de kleuren Brigitte, dat is jou toch wel bekend !

      Verwijderen
  6. As rilloarenoar vinnek dieje piet trawes schoan... Zo herkenbaar, je gaat tekenen met de kids en die willen altijd jouw tekening of zelfs jouw kleurtje. Maar deze tekening is zo prachtig. Hier zou er gewoon over gekrabbeld worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt geweldig ! Hoort gewoon in een museum ! Of minstens op een ereplaatske bij u thuis !
    Je hebt daar echt wel serieus talent in huis !

    BeantwoordenVerwijderen