vrijdag 13 februari 2015

Hoe zit het met het voornemen ?

Hier nam ik me wat voor.
Wonder boven wonder lukt het nog steeds !

Breiwerkje :


Ga ik waarschijnlijk weer uittrekken want dat slaagt tegen.

Haakwerkje :
Ik leer een nieuwe haaktechniek : tunische entrelac steek.
Heel mooi resultaat en heel tof om te haken eens je de slag te pakken hebt.

Groot project :
De lappendeken, langzaam maar zeker komen er blokken bij.



De schikking gebeurt door Marte,
telkens er een lapje bijkomt probeert ze nieuwe schikkingen uit.
Ik ga eerst wat andere dingen moeten naaien want de restjesbak mindert zienderogen !
En om blokskes voor de deken te naaien heb ik restjes vandoen,
kweetet, 't is belachelijk maar ik knip geen 5x5 cm lapskes
uit grote maagdelijke stukken, alleen uit overschot.

Naaiwerkje :


Staat op de planning : pennenzakjes of toiletzakjes uit deze stof,
voor de wiskundeleerkrachten van Zander.

Hij haalde de hoogste score van de 2de graad van zijn school in de voorronde van de 
Jeugd Wiskunde Olympiade, en kwalificeerde zich zo voor de tweede ronde.
STOEF STOEF, mijne jongen hé !!!
(voor degenen die het zich afvragen :
 hij heeft dat verstand van zijn vader, ik heb het mijne nog.)
Er namen 22 leerlingen deel in de 2de graad.
De cesuur was 110, Zander haalde 135.
Er mogen 4 leerlingen door naar de tweede ronde in Leuven op 4 maart.

Mevrouw W, zijn huidige wiskundeleerkracht,
 heeft het talent om hem in zijn eigen kunnen te laten geloven, en dat is een prestatie op zich !
Mevrouw C, zijn wiskundeleerkracht van vorig schooljaar is de organiserende kracht, 
en de chauffeur van dienst op 4 maart.

Beide dames verdienen dus wel een kleine attentie vind ik !
Alleen twijfel ik nog aan het 'wat', de stof ligt al klaar, maar wat ?
Hebben leerkrachten al geen pennenzakjes teveel?
Of kan er altijd wel eentje bij?

Dat voornemen staat dus nog.
Ahum.
Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat er nog een amigurumi in de afwerkingsfase is, 
ik begon dus te vroeg aan een nieuw haakwerkje.
Maar.... met een goede reden:
ik heb iets nodig met een repetitieve steek, dat kan ik haken in de auto.
Iets waarbij ik moet tellen en een patroon lezen in de auto is uit den boze,
want dan heb ik gegarandeerd een vliegtuigzakske nodig ....
Ik probeer het beestje nog af te krijgen voor de lange autorit, 
is het dan gepardonneerd ?

:-)

20 opmerkingen:

  1. Goh menneke! Gij zijt echt wel met 101 dingen tegelijk bezig! Haha uw verstand hebde nog! Goei joke! Dikke proficiat nog eens aan de zoon... pennenzakje of gewoon een pochke... stofke is in ieder geval de max!
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. proficiat met die wiskunde knobbel in je gezin. En je projectjes zien er goed uit. jammer dat het hartendeken tegenslaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knapperd die zoon van jullie, alvast veel succes voor in maart. En superleuk stofje voor de leraressen, die boffen met zo'n crea mamma als jij!! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai schatteke gij zij goe bezig. En een werkje voor in de auto is zeker gepardonneerd. En voor de zoon ook nen hele dikke proficiat. Da mag ook gezegd worden hé, als het goe is.
    En ik denk dat de juffen beide toe zijn aan nen nieuwe pennenzak. Eentje met een tof stofke kunnen ze zeker appreciëren ;-)
    Fijn weekend
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ge zijt gepardonneerd ;-)...
    Zeg proficiat met uw wiskunde-grutteke ! Ik moest wel lachen met uw opmerking dat hij het verstand van zijn vader heeft, gij hebt het uwe nog ;-). Ha, die had ik nog nie gehoord !! Da's een goei !! Indirect heb ik dus nu ook begrepen dat meneer Killens niet echt uwe blog tot in detail leest, want dan zou ge het misschien anders geformuleerd hebben (toch zeker den dag voor Valentijn...)
    Zeg waarom gaat ge dat breiwerkske uittrekken ? Daar is toch niks mee mis ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ronny kan daar mee lachen zenne Ingridje :-)
      Ik heb op zijn 'geheime verstopplaats' al een pakske gezien, dus dat komt wel goed morgen (tenzij het voor onze Jannes zijne verjaardag is den 23ste, dat zou ook kunnen; maar ik ben er toch tamelijk gerust in )
      Dat breiwerkske trekt en bobbelt te hard naar mijn goesting, dat garen is precies niet ideaal voor dat patroon.

      Verwijderen
    2. als het pakske op zijn geheime verstopplaats zit,
      hoe weet je dan zeker dat het voor jou is?

      Verwijderen
    3. en als jij zijn geheime verstopplaats kent,
      en hij het daar nog steeds verstopt,
      dan klopt dat van het weggeven verstand :)

      Verwijderen
    4. Ik weet dat zeker door het inpakpapier :-)
      Uiteraard klopt dat van dat verstand ;-)
      (hopelijk komt hij nu via de reacties niet te weten wat ik weet, maar meestal leest hij alleen de blogpost zelf)

      Verwijderen
    5. Heeee nie eerlijk, ik ben vandaag tot de constatatie gekomen dat ik het geheime verstopplekske van mijne man niet ken !! De snoodaard had al weken iets verstopt ! En ik maar denken dat ik mijn half trouwboekske door en door ken...
      Enne, wat was het eigenlijk, wat Ronny verstopt had ?!?

      Verwijderen
  6. Ik vind dat het dan gepardonneerd is! :-))
    Wat een superprestatie van je zoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die gaan dat gewoon supertof vinden, al gelijk,wat ge maakt, gewoon het feit dat ge hen apprecieert is al een enorm geschenk !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. pennenzakskes pennenzakskes pennenzakskes… nooit genoeg zeker niet voor een leerkracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat voor je zoon!
    Hopelijk lukt het hem ook in de volgende ronde!

    Het wiskundestofje is erg mooi.
    De juf een pennenzak,
    de meester een zakje om zijn geo-driehoek in te stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo zeg, jij bent druk !! En wat een knappe zoon heb jij! Hier niks geen wiskunde-knobbels maar andere kwaliteiten zullen we maar zeggen haha! En ja hoor pennenzak lijkt me echt goed voor een leerkracht hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is gepardonneerd :-) alles behalve een ziekenhuiszakske! Amaai dikke proficiat voor je zoon!! En jij ook goed bezig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi, leuke blogje meestal volg ik blogjes die dezelfde hobbys delen, leuke om hier te lezen, ik zal vaker bezoeken...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha,ik weet hoe dat voelt mijn oudste zoon was een paar jaar geleden 5de van vlaanderen op de wiskunde olympiade.En de middelste zoon geraakte 3 jaar geleden in de technlogie olymiade en strande in de 3de ronde.Leuke idee om de leerkrachten te verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een superdikke proficiat voor de zoon! Nog 3 dagen voor de grote dag, ik ga keihard duimen ! Een beter stofje voor een wiskundeleerkracht kan je niet vinden. Succes gegarandeerd !
    Zoveel projectjes, en je quilt schiet goed op ! Straks ben je nog eerder klaar dan ik, en ik ben al bijna een jaar bezig, of beter, het ligt al zolang op afwerking (de rand) te wachten. Maar altijd is er weer iets anders dat voorgaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen