vrijdag 9 januari 2015

Olifant

Als je de sjaals, mutsen, wanten en truien breien beu bent,
waag je dan eens aan een olifant !


Dit is het breiwerkje dat in het vergiet lag.
Ik leerde hiermee een motief inbreien.
Ze heeft ook een onderbroek aan.
Maar die wil ze niet laten zien.

Het' één werkje per dicipline 'is wat betreft breien klaar.
Jaja, echt helemaal, want ook het 'wipbreiwerkje uit de schuif' is af.

Dus nu komt het moeilijkste :
A :kies ik een nieuw breisel dat kan met garen uit de kast,
of B: is het noodzakelijk om nieuw garen te kopen, 
en aldus de keuze daarop te baseren....

Beslissingen, beslissingen,
niet simpel.

Optie C : beide
is niet aan de  orde,
wegens dat voornemen.

12 opmerkingen:

  1. afwisselen, de ene keer met garen dat je nog hebt, volgende keer mag het met nieuw !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's een goed opgevoed olifantje, haar onderbroekske niet willen laten zien ;-)))
    Nog van den oude stempel - niks string die oneerbiedig boven een jeansbroek uit komt piepen, zoals dat bij de jeugd tegenwoordig wel eens durft gaan...
    Schoon olifantje ook ! Dat had ik nooit kunnen raden, toen het sukkelke nog in onderdeelkes in uw vergiet lag !

    En wat betreft het dilemma : bestaand garen gebruiken voor een klein projectje wat rap klaar is, dan vlug naar het volgende werkske met nieuw garen ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een dotje! Ja afwisselen is een heel goede optie :). Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely, very cute <3!!
    Happy weekend.:*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi jurkje! Geen wonder dat Olifantje haar rokje niet op wil tillen :-)))
    Ben het helemaal eens met Ingrid; klein werkje van bestaande voorraad en daarna shoppen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi. Zeker een leuke afwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dat ge nieuw garen moet kopen... volgende week donderdagavond! ;-) Petje af voor dat schattig olifantje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig olifantje !
    Ik zou afwisselen met de wol, althans dat is mijn voornemen.
    Ik moet nu wel nieuwe wol kopen voor een opdracht : een trui breien.
    Nadien een projectje met wol uit de voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wil ze echt de onderbroek niet tonen? Keischattig!

    BeantwoordenVerwijderen