zondag 11 januari 2015

Ida 1 uit Mijn tas

'Mama, wat maak je ?'
'Een tas.'
' Met zo een saaie stof?'
'Dat is niet saai, dat is schoon voor meneren'
'Ah'

De Ida 1 uit mijn tas dus.



Met plaats voor krant of paraplu.

Sommige stappen in de beschrijving moest ik zeven keer lezen voor ik zeker wist wat ik moest doen.
De aanhouder wint gelukkig, eens dat mijn 'frank viel' liep het vlot.

Saaie mooie wollen menerenstof : uit de voorraad van mijn grootmoeder.
Zwarte katoenen voering : afgedankt overhemd.
Rits : uit een kapotte rugzak.
Nen echten Use What You Have dus.

Twijfel : is dat wel menerenstof ???
Ik zou er zelf ook goed gebruik van kunnen maken...

27 opmerkingen:

  1. ik vind dat ook een mevrouwenstof, sjiek vooral

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een hele mooie uitvoering. Voor mij is het Unisex, haha. Prachtig stofje en goed gerecycleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige tas en ook uitstekend door dames te gebruiken hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Wat een chique tas!
    En de stof is gewéldig, ook voor mevrouwen! Mmmm.... Beetje pimpen met folklore kleuren? Lijkt me tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Chique tas, helemaal geschikt voor een meneer! Maar mevrouwen vinden hem vast ook heel chique... Handig idee ook die lussen voor een papaplu.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niks saaie menerenstof, eerder sjieke madammenstof !!
    En ik dacht, om eerlijk te zijn, direct hetzelfde als Sandra : beetje folkore pimpen, zo wat à la Handwerkjuffie... Moet eens op hare blog of IG account gaan snuiten, zij heeft onlangs een heel sjieke tas laten zien, in beige/bruin tintjes... Dat zie ik zó zitten voor uw sjakosj - eeeuh, "tas", als we het unisex willen houden ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel knap voor zowel man als vrouw, niets aan veranderen. Ze is volledig af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super, ja dat heb je dan als je een prachtige creatie gemaakt hebt kan je ze moeilijk afgeven, dus ok het is misschien wel meneren stof maar toch ook stiekem voor mevrouwtjes ^^
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schone tas, echt waar! En ook wel voor mevrouwen, me dunkt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht hetzelfde over "menerenstof" laat het ons "grotemensenstof"noemen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Meneren stof is erg mooi. Ik zie er al direct een broek in. Toffe tas, ik zie je er al mee rondlopen, of toch de meneer?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een mooie tas, geen menerenstof, ik zou ze voor mezelf houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeer schone tas.
    Voor meneren zowel als voor mevrouwen.
    Die kan je meenemen als je dat deux-pieceke draagt met die krijtjesstrepen!

    en heel handig ook
    met dat extraatje aan de zijkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sjieke tas. Hang er een leuke tashanger aan en steek er een mooie damesparaplu in en voila, je hebt een echte damestas.
    Knap gebruik van de materialen die je al voorhanden had.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze kan zowel voor mannen als voor vrouwen vind ik. Ik vind hem alvast super geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Menerestof of ni zo een schoon tas wil ik direct.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De meneer is met zijn gat in de boter gevallen! Zeg dat Onliemie het gezegd heeft! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is een klassestof! En héél praktisch, ik heb ze ook gemaakt! Nog elke dag heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het knap gecombineerd.Groot gelijk dat je andere stofjes zo op gebruikt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oplossing: een tweede maken in madammenstof. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Maak je er geen twee ;) Ik kan jammer genoeg niet naaien :p
    Maar zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen