dinsdag 20 januari 2015

Glaucus atlanticus

Dat Marteke van mij vroeg met onweerstaanbare lieve oogjes en dito stemmeke
of ik iets kon haken voor haar spreekbeurt.

Natuurlijk Marteke-harteke !

Where was my mind?

Nog 11 cerata van de kleinste soort te haken.
Nog 1 oog.
Nog 2 mondtentakels.
Nog 2 'propodial tentacles'.
Nog 1 'ventral side'.
 Allez kom, nog 17 onderdelen van dat beest haken,
dan al die draadjes instoppen en de assemblagepuzzel maken en aaneennaaien.

Ik herhaal : where was my mind?


Gelukkig vroeg ze het goed op tijd : 11 februari is de deadline.
Haalbaar zeker ?
Ahum.

16 opmerkingen:

  1. Moet ge niet eerst een cursus biologie volgen, om dat beest juist te assembleren ?
    En was dat ook in 't echt blauw ?!? Brrr vieze beest...
    Ge zult maar een dochter hebben die weet dat mama graag haakt ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het beestje heet in het Nederlands blauwe draak, 't is best een schoon ding, maar 't heeft wat veel pootachtige aanhangsels ;-)

      Verwijderen
    2. Ik ga dat beest toch eens moeten googelen, want ik heb nog altijd geen fláuw idee wat het juist is...
      Ik heb zo'n licht vermoeden dat het geen echte draak is (slim van mij hé ;-))... Tenzij de wereld ineens in een aflevering van Game of Thrones is veranderd...

      Verwijderen
  2. You lost me here!

    zie er alleen maar een Vikingenboot in (maar dat was toen ik heel vluchtig keek en dacht dat het naïeve kunst was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De naïviteit zit hem vooral in de gedachte "ik zal dat eens rappekes maken voor popje ", meer bepaald "rappekes" is hier ietwat misplaatst...

      Verwijderen
  3. maar u Marteke gaat zo content zijn ;) benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai lieveke, da beest heeft nogal pootachtig gedoe ;-). Maar u kenende komt da allemaal goe. Ben wel benieuwd wat het eind resultaat gaat zijn.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een werk!
    Ik zou als juf al meteen een 10 geven voor alleen al het didactisch materiaal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihihi, ik moest aan en hamerhoofdhaai denken toen mijn oog voor het eerst op je foto viel.
    Veel succes met het in elkaar zetten en draadjes afhechten.... :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze gaat daar ZOOOO FIER staan in de klas! Zeker weten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij leren zo ook nog eens wat van de spreekbeurt :-)!
    Ben zeeer benieuwd naar het eindresultaat, het ziet er spannend uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Carla,

    lees je het bericht over jou en mij bij de commentaren op mijn laatste post even?

    Ik stel het volgende voor:

    Zullen we samen een boek uitgeven?
    Ik meanderend en poëtisch,
    en jij nuchter er achter.

    Lijkt me een succesformule!

    BeantwoordenVerwijderen