vrijdag 12 december 2014

Short rows , wrap and turn ???

Dat "chinees" in de titel, is ondertussen begrijpelijke taal geworden voor ondergetekende.
Het is een breitechniek om 'bochten' te maken zonder aanhechtings- en /of gatentoestanden.
Ik had er nog nooit van gehoord, en kwam het tegen in een patroontje waar ik al aan begonnen was....
Sakkerdesakkermiljaardenondedzju, wat is dit ?????
Gelukkig zijn er mensen genoeg die dat wel kennen en kunnen,
en die dan nog zo vriendelijk zijn om dat uit te leggen en/ of te tonen op het wereldwijdeweb.

Ik kan het !!!!



Hier is de overgang van de nek naar het hoofd met short rows & wrap and turn gebreid.
Geen gaten, geen dikke naden, jeej !!!!

Als ik zo iets nieuw probeer en het lukt,
dan ben ik ne gelukkige mens !

En hier werd ik ook gelukkig van se :
De allereerste kerstkaart van het jaar kwam toe, 
en wat voor een !!!
Ze werd geleverd door een sneeuwpoppeke, als ge daar niet gelukkig van wordt,
dan weet ik het ook niet zenne !





"Oh juf, je hebt een supermooie ketting aan. Heb je die ook zelfgemaakt ?"
" Deze niet schattebollekes, die kreeg ik van Ingrid !"
" oh juf, is dat ook een blogster, zoals jij, die vanalles mooi zelf maakt ?"
"Zeker mannekes, Ingrid is een echte blogSTER "
"Ik ga dat later als ik groot ben ook worden."
"Ik ook"
"Ik ook"
....
OOOOh, ik zie die kinderen graag se !
Om van die blogsters nog te zwijgen....
:-)

Breipatroontje Donkey by Emma Folds

9 opmerkingen:

  1. Moh menneke toch! Wat een prachtig ezeltje... gij zijt een STER in prutsedingeskes maken! Super gewoon... Dat chinees moet ge me bij een volgende keer toch es voordoen!
    Enne .... welkom bij de sneeuwpoppekesclub! Geweldig toch! Ik zie u ook graag zunne! :-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh sjatteke gij doet mij wel écht blozen zunne... Pfff ik weet nie meer wat ik wou schrijven, ik krijg veels te veel eer toegewezen, 't is maar een fimo sneeuwmanneke zunne ! In de kleuterklas zullen ze die ook wel maken !
    Uw breisel, dá is pas andere koek ! Ik heb nog nooistenooit gehoord van bochten breien !! En da dan in zo een ieniemienie klein schattig ezelke !!! (Hihi, nu valt het me ineens op, ieniemienie is precies in de mode...) En met die potlood zult ge garantie geen foutjes schrijven - want geloof mij, nen ezel stoot zich écht geen twee keer aan dezelfde steen. Heb hier vijf levende voorbeelden rondlopen die mij elke dag nog verbazen hoe hopeloos slim en inventief (tot op het crapuleuze toe als 't gaat over eten vastkrijgen !) ze zijn...
    Zoooo schattig, uwe potloodezel :-) !

    Ps over ezels gesproken, die die ik in de zomer van u gekregen heb, kijkt mij ook nog elke dag aan in mijne agenda :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, jij ook al!!! Ik begin al prompt jaloers te worden. Maar ik heb ook geluk hoor. Dat lees je later wel. En een heel schattig ezeltje. dat zal zijn weg wel vinden naar de ezel liefhebber. (denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartstikke leuk, die eerste foto met tekst. Ik scrolde eerst door zonder de tekst te lezen, maar toen ik later op de foto klikte, proestte ik van het lachen!
    En het sneeuwpopje staat je goed! Hij zwaait zo olijk naar ons! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent helemaal verwend zie ik, keileuk dat sneeuwpopje!!!
    En jouw ezeltje......love it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt mooi, ik kan geloven dat de kindjes er weg van zijn. Ik trouwens ook.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook hier zie ik een lief sneeuwpopje! En het super schattige ezeltje. Dat heb je knap gedaan. Enne huh, ik zag dat ik jou nog niet 'officieel'volgde. Dus bij deze... Nu wel. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen