zondag 16 november 2014

UWYH : rommelbolletjes

Bij het schikken van al mijn gerief in de nieuwe kast
 kwam ik nog lang vergeten 'rommelbollekes' tegen. 
Overschotjes, uitgehaalde flaters, gekregen restjes en consoorten.
Zo in de categorie van 'teveel-om-weg-te-gooien-of konijntjes-van-te-breien;
 maar te-weinig-om-iets deftig-uit-te-krijgen'.
En dan ziet ge ineens het licht !
Combineren tot heerlijk 'speckled' garen !
rommelbollekes 
 prachtgaren !

Ik haakte er al manchetten mee, 
voor mijn donsjas waarvan ik de mouwen te kort vond.
Ik vind de kleur en textuur zo schoon, dat ik er maar direct mee verder haakte....
Wat het wordt bedenk ik wel gaandeweg ;-)


22 opmerkingen:

  1. Het resultaat is inderdaad mooi. Ik ben benieuwd wat het wordt!
    Nog een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik ben ook fan van spikkeltjesgaren...haakte er vorige winter ontelbaar vele beanies mee en ze vielen super in de smaak...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ow, wat een super goed idee. En die manchetten, super leuk bedacht!! tot later.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat slim gezien. Dat is een super idee dat we moeten onthouden. Heel mooi hoor !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allesbehalve rommelbolletjes!
    Moet je dat nu zien, zo mooi!

    Prachtige manchetten en wat je daar in het rond aan het haken bent, kan inderdaad alle kanten op. Ben eens benieuwd.

    Hoe gaat het ondertussen met zoonlief? alweer helemaal de oude? Ik hoop het voor hem.

    Fijne zondag nog,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jannes is weer zo goed als nieuw !
      Hij mag deze week zelfs al weer meedoen met de LO-lessen.

      Verwijderen
  6. Ik ga zelf eigenlijk altijd voor meerkleuren garen en zo is het prima zelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben benieuwd wat ge daar in 't rond aan 't haken zijt !! De kleur van die garenmix is écht schoon -dat had zo uit de bollekeswollekeswinkel kunnen komen !
    Fijn dat zoonlief al terug beter is ! Maar nu al meedoen aan de LO-les ? Gaat ge dat riskeren ? Want hoe ge het draait of keert, het is toch een belangrijk "onderdeel" van zijn lijf, voor zo ne jonge kadee...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De leerkracht LO zal hem niets laten doen wat ze onverantwoord acht, het is er eentje uit de duizend, Kris kan dat beamen !
      Ik ben zelf benieuwd wat ik aan 't haken ben ;-)

      Verwijderen
    2. Super bedacht ,ga ik onthouden.Ik zou er een mandje van haken?

      Verwijderen
    3. Hihi dat moet wel plezant zijn, als ge uzelf kunt verrassen ;-)..

      Verwijderen
  8. Tof idee, ik heb hier ook heel wat rommelbolletjes, een goede tip.
    De manchetten vind ik super.
    Een fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die manchetten vind ik een superidee!!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo tof gedaan! Benieuwd wat het onderste zal worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een goed idee! Misschien is het zelfs stevig genoeg voor een mandje?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zijn schoon resultaten van uw rommelbolletjes. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dát vind ik nou eens een Topidee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een echte UWYH! Waar rommelbolletjes niet goed voor zijn, tof!

    BeantwoordenVerwijderen