vrijdag 21 november 2014

Retro sjippekes

Aangezien er 't één en 't ander in de maak is dat geheim moet blijven;
voor de nakende feestdagen en voor Martes 10de verjaardag op 20/12;
(da's dus echt genen toffe datum om te verjaren voor een kind, 
die ouders hebben daar niet tegoei over nagedacht zenne, tssss)
gezien dus de noodzaak tot geheimhouding, maar toch ook iets te willen posten,
toon ik eens iets wat mijn paternale grootmoeder maakte
voor het heuglijke feit van de geboorte van haar eerste kleinkind; ik dus !
(Da's nogal een lange zin hé, wijlen José Saramago zou dat kunnen appreciëren)
Enfin, retro sjippekes dus :






Het heeft lang in Martes kamer gehangen, maar nu is ze het ontgroeid, letterlijk en figuurlijk.
Ik ga het properkes opbergen, dat gaat waarschijnlijk vanzjeleve nog eens van pas komen :-)
voor gruttekes waaraan we dan kunnen vertellen dat het gemaakt is door hun overovergrootmoeder!

14 opmerkingen:

  1. Altijd heel ontroerend zo'n handwerkjes met een verhaal, zeker als het met heel veel liefdevolle steekskes is gemaakt..

    Niet te geloven, eh, dat je zo'n zaken soms in de kringwinkel vindt. Ze zouden daarover beter eens een sociologisch onderzoek doen (ik vraag me af wat dat zegt over diegenen die het weggeven...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou een onderzoek zijn waarvan de resultaten mij erg interesseren...

      Verwijderen
  2. Ohhh dat kippetje met dat wormpje ♥.

    Zoiets gekocht op de rommelmarkt in Opperdoes , net wat Brigitte zegt, wie doet zoiets nu weg?
    Jullie niet hè!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mensen die zoiets wegdoen, daar is minstens één steekje aan los !

      Verwijderen
  3. Uw grootmoeke zou fier zijn dat ge dat nog hebt bewaard. Maar 't is dan ook zo schoon hé.
    Grtjs
    daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn echt wel retro sjippekes!
    Eentje om te koesteren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeft jouw grootmoeke nog geweten dat ze 2 kippetjes te weinig borduurde?
    Echt zo schattig schoon!!! Iets om voor eeuwig te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, ze weet het, ze is 96 en woont nog zelfstandig, dat is echt een krasse dame, we zijn er vandaag nog geweest, maar mochten er geen boodschappen voor meebrengen, ze gaat dagelijks zelf naar de winkel om in beweging te blijven :-)

      Verwijderen
    2. Manmanman... daar teken je toch direct voor om zo oud te mogen worden! Hopelijk zit het in de genen meiske! :-)

      Verwijderen
  6. Och dat is schooooooon...
    Dat zijn dus de dingen waarvan ik altijd hoop ze in de kringloop tegen te komen... Maar ik heb die sjans nog niet gehad...
    Aha dus nu weten we waar bij u het handwerken van komt (genetisch gezien, bedoel ik) ! Of werd er aan uw mama's kant ook aan handwerk gedaan ?
    Zeg amai, 96 en nog zelf boodschappen doen ?!? Straffe madam !! Moest ze nog zin hebben om nog eens ooit zo'n schoon sjippekes te borduren, laat haar maar weten dat er alvast ene klant is voor dat borduurwerkske ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo cool! Mooi en lief en schattig en nuttig en propvol herinneringen...Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat is helemaal charmant om het bij te houden voor de volgende generatie. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amaai dat is een schoontje! Koesteren!! En hier zit ook een moeder die niet heeft nagedacht, mijn zoon verjaart 13 december :-)

    BeantwoordenVerwijderen