zaterdag 22 november 2014

Awardje

Ik kreeg de Liebster award van Ingrid van Little birdie.
Ik kreeg hem ook al eens van Elke van Made by eLKe.
Hoog tijd dus om iets over mezelf prijs te geven, want nog twee volgerkes te gaan en ik kom niet meer in aanmerking.... ;-)

1. Wat neem je mee als handwerk op een onbewoond eiland ?

Een voorraadje garen en een haakpen, dan kan ik alle kanten op he...Als 't een warm eiland is kan ik dan een hangmat haken, en een zonnehoedje; als 't er koud is warme kledij !

2. Wat is de vreemdste plek waar je ooit aan handwerk hebt gedaan ?
Euhm, nergens ?
Handwerken kunt ge altijd en overal doen, net als lezen !

3. Wat is je grootste mislukking ooit in handwerk? 
(Liefst met foto !)
(Dit is niet om met jullie te lachen, dames, maar om al de beginnende handwerksters een hart onder de riem te steken, dat jullie profi's ook ooit foutjes hebben gemaakt...)
Tja, soms gaat het mis, kijk maar :
http://maakselscarlak.blogspot.be/2012/11/duizend-bommen-en-granaten.html

4. Oud of nieuw ?

Allebei.
Ik kan belachelijk gelukkig worden van kringloopvondsten, en van recyclageprojectjes, maar ik word even belachelijk blij van het perfecte paar spiksplinternieuwe schoenen.

5. Bling-bling of sober ?

Sober en speels.
Wat betreft bling bling ben ik wel een grote (!) diamantenliefhebber. (@Meneer CarlaK : hint hint)

6. Wat is het vreemdste werkje wat je ooit gemaakt hebt ?

Ik maak geen vreemde werkjes :-)
Anderen hebben er misschien een ander gedacht over, maar hey, dat is perceptie hé !

7. Hoe los je een dipje in je inspiratie-niveau op ?

Daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad.
Bij twijfel bekijk ik een van de vele dozen of lades met gerief en dan is er altijd wel iets waarmee ik aan de slag ga.
Als ik echt niets weet te bedenken, dan teken ik;
ik pak een potlood en papier en begin gewoon, ik zie wel wat het word.
En dan zijn er natuurlijk de gruttekes die al wel eens 'bestellingen' doen ;-)

8. Hoe oud was je toen je voor de eerste keer begon met handwerk ?
Zes.
Ik moest het nog leren op school.
Dik tegen mijn goesting,
ik bakte er niks van.
Gelukkig corrigeerde mijn bonneke na schooltijd mijn gebroddel,
of ik had nu nog in het eerste leerjaar gezeten ....

9. Hoe beslis je wat je op je blog plaatst ?

Wat klaar is komt erop, zo simpel is het wel.
Projecten van langere duur toon ik al voor ze klaar zijn, da's een aanmoediging voor mezelf om verder te doen.
Dingen die ik tegenkom en waarover ik iets wil vertellen ook.
Uiteindelijk ligt de keuze toch bij de lezer, wat haar niet interesseert kan ze overslaan hé.


10 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Carlaatje ! Ik had de 198 volgers zien blinken, en heb me maar gehaast hihi...
    Want ik wou wel een paar dingskes weten over u :-).
    En toch handig, die vraag over de bling-bling hé, gij had het diréct door waarom dat vraagske ertussen stond, zo nét voor Kerstmis ;-)... Sorry, meneer Carla K, geen excuus dit jaar "dat ge niet wist wat te kopen voor Kerst" ! (Enfin, meneer Carla K, ik ga er met mijn simpel vrouwenverstand van uit dat ge net zoals mijn half trouwboekske nooit weet wat te kopen. Ik kan me natuurlijk schromelijk in u vergissen, mijn excuses dan. Maar voor alle zekerheid, schoon blinkende steentjes, daar doet ge nooit iets mis mee ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tss tss tss Ingridje , there is no such thing als simpel vrouwenverstand, wij zijn allemaal verstandig en complex, toch vanuit mannelijk gezichtspunt :-)
      Maar ge zit er boenk op wat betreft het niet goed weten kopen.... Meneer CarlaK houdt van tips !

      Verwijderen
  3. Ha ik hoor hier dat je alleen een award krijgt onder de 200 volgers? Wat ben ik nog een leek in blogland! En gelukkig dat jij je blog al schreef... proest ... bij "oud en nieuw" dacht ik gewoon aan oudejaar of nieuwjaar??? Hoe loemp hé?
    En kom jij maar rappekes naar het haakcafé want wat zie ik hier... jij kan wanten breien!!!!! whoehowwwwwwww! Dat wil ik heel graag van je leren !!! Trouwens we zijn daar een paar dingen aan het bekokstoven waar we jou bij nodig hebben...dus nu is je nieuwsgierigheid gewekt en ga je zeker donderdag komen!!!! Toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, wie zegt er dat ik oud en nieuw correct interpreteerde ??? Het kan evengoed over de feestdagen gaan, daar is niks loemp aan !!!!
      De want en een half zijn gehaakt, en dat is echt niet moeilijk, dat kunde gij direct.
      Bekokstoverij ???? amai mijne frak ik MOET zien dat ik donderdag daargeraak !

      Verwijderen
    2. Ja echt we hebben je nodig donderdag!!! Komen hé!!!

      Verwijderen
  4. Fijn je weer een stuk beter te leren kennen.

    Ben zonet gaan kijken naar de kerstman met het gekrompen ondergoed, hahaha!
    Wat is er eigenlijk nog van de handschoen gekomen? Ik zag ze in mijn gedachten al met een felgekleurd stuk bovenaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wanten liggen ergens ver vanachter vanonder in een diepe duistere schuif ..... ;-)

      Verwijderen
  5. Ik heb dit in elk geval niet overgeslagen, fijn die dingen van je te lezen. Ik blijf erbij dat je een enorme leuke madam bent! :-)

    BeantwoordenVerwijderen