zaterdag 1 november 2014

Fan and ruffle shawl

Een tijdje geleden won ik bij Margaret van Amber' s creaties een patroon van Mon Petit Violon.
Ik koos het patroon "Fan & ruffle kerchief and shawl" en haakte de sjaal met grijze katoen die ik in de kringwinkel scoorde.
Een zalige sjaal zou het worden , en dat zonder veel uit te geven !
(jaja, ik ben een gierige vrek , haha)
Maar.... toen kwam er een maar op de proppen...
Ik had natuurlijk net een ietsiepietsie katoen te weinig, en het grote nadeel van kringwinkelkatoen.... tja, ge kunt dus niet allegauwkes een bolleke van 't zelfde bad bijhalen hé....
Gelukkig ging er mij ineens een lichtje op : ik kocht onlangs bij Kristel een bolleke zilver om wat kertsspul mee te bricoleren..... 

Grijs + zilver = keischoon !
Kijkt zelf maar !





 De 'fans' in 't grijs en de 'ruffles' in 't zilver.
Zon of geen zon, ik doe seffens mijn zwarte trui aan 
om er dan mijne nieuwe sjaal over te draperen,
dat dat zonneke dan mijn zilveren ruffle maar laat fonkelen !

PS : moeke is nog in het ZKH maar het gaat de goede kant op,
dank jullie wel voor het medeleven, dat doet deugd !


18 opmerkingen:

  1. amai! hij is ook klaar!! knap ! en hoe zit het met de krans....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar wordt langzaam maar zeker aan voortgedaan....

      Verwijderen
  2. Wondermooi! Maar goed dat je te weinig grijze wol had, want het zilver maakt het heel erg speciaal.
    Ik zie je in mijn gedachten al fonkelen deze namiddag. :-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bangelijk schoon !!!!
    Echt een sjans dat ge wol te weinig had - het zilver maakt het gewoon af !
    Da is wel echt een probleem met kringloopwinkel-wollekes hé... ik zie daar dikwijls schone wol liggen, maar dan 1 of 2 bollekes, tsja dat kan dan enkel dienen voor gebricoleer...
    Zeg , ben ik nu helemaal verstrooid (niet uitzonderlijk voor mij, zeker niet met mijn verkoudheid), of is uwe blog layout veranderd ? Of is dat omdat ik eens uitzonderlijk achter mijne pc ben gekropen, en niet via Ipad zit te tokkelen, en het beeld anders is ?
    Uwe achtergrond van de blog lijkt wel assorti met de schone waaierkes van uwe nieuwe sjaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt een feestelijk tintje dat zilver bij dat grijs. Het lijkt zelfs wel of het hoort en niet een toevallig accidentuele ik-heb-katoen-te-kort-hoe-lossen-we-dat-nu-op-fabricatie :) Heb je meteen ook al een sjaal voor de feestdagen die er beginnen aan te komen :)

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt een feestelijk tintje dat zilver bij dat grijs. Het lijkt zelfs wel of het hoort en niet een toevallig accidentuele ik-heb-katoen-te-kort-hoe-lossen-we-dat-nu-op-fabricatie :) Heb je meteen ook al een sjaal voor de feestdagen die er beginnen aan te komen :)

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben niet origineel, maar ook ik vind het een geluk dat het garen op was. Dit is echt heel bijzonder geworden, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat is de omslagdoek prachtig geworden. Goed idee om het grijs met zilver te combineren. Mooi om te zien dat dit echt een perfect patroon is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat is hij mooi geworden!!! en zeker met die zilveren rand. Knap, knap! Leuk dat het naar de goede kant gaat met je moeke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je sjaal is prachtig. Het zilver maakt het helemaal af. Die kan je gemakkelijk met de feestdagen aandoen. We hebben je donderdag toch wel een beetje gemist hoor, maar je moeke gaat voor hé. Blij te lezen dat het beter gaat met je moeke.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie combinatie, grijs en zilver, en een leuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tof opgelost,ik ben fan van grijs en zilver ;-) Als ik naar de kringloopwinkel ga kom ik tot nu toe altijd met lege handen naar buiten,heb daar nog nooit iets leuks/bruikbaars/goedkoop gezien...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die sjaal is geweldig geworden! Amaai goed gedaan met dat zilver! Sjuun zunne!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtige sjaal, feestelijk ook!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige sjaal!!

    Groetjes
    Diana
    www.dianaswereld.nl

    BeantwoordenVerwijderen