zondag 23 november 2014

Een Noodlehead tasje van de tandenfee

Gisteren verloor Marte haar eerste kies.
"Papa, mama, kijk wat een grote knoeft dat het is, ik ben keiblij dat hij eindelijk uit is !"
"Had je er dan zoveel last van popje ?"
"Niet echt, maar nu gaat de tandenfee weer komen, 
allez, ik krijg iets van jullie hé, want jullie zijn de tandenfee.
Maar ne cent is zo saai, je mag gerust iets maken voor mij zenne mama !"
Dat is toch een clever popske se...

Ik maakte haar een Noodlehead Snappy manicure wallet, en leerde mezelf twee nieuwe 'technieken':
Kamsnappen en een zakje met elastiek bovenaan maken.

Marte blij, mama blij.






Dat Marteke-harteke reist vanaf nu in stijl, ze kan haar lakjes en haar zjuwelen meenemen :-)
Alle gebruikte stofjes zijn geruild en/of gekregen, herken je iets ?
De rits is gerecycleerd, de kamsnaps kocht ik gisteren bij Stitch & Co, wat een toffe winkel !
En een hele vriendelijke winkeljuffrouw, daar zien ze me nog !

And then now something totally different,
ook wel genoemd : een Brigitteke doen :
Nu ze haar twee weekskes kalm moet houden voor haar knietje
is ze ECHT beginnen lezen !
De eerste Harry Potter was op een week uit, 
de volgende werd al mee haar bedje in gesmokkeld, zalig !
En zoals ge kunt zien had ze vanmorgen genen tijd om eerst haar haartjes te wassen
en haar aan te kleden want het was juist keispannend in het boek ...

16 opmerkingen:

  1. Oeh wat voelde ik me efkes dom zunne, met uw blogje te lezen...
    Noodlehead ? Hm. Google... Aha naaidingeswebsitemerkofzoiets
    Kamsnap ? Euh.. Google. Aha soort pitserkes
    Marte is verdorie een slimme meid. Ik zou ook liever zo'n schoon pocheke hebben, in plaats van centjes. Mag ik u mailen als ik nog ooit ne tand verlies ?
    En, ge hebt hopelijk toch de hele Potter-reeks in huis hé ? Want die boeken zijn verslavend !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ja Noodlehead maakt patronen en kamsnaps zijn plastieken pitserkes !
      Flink opgezocht meisje, gij gaat een goed rapport hebben :-)
      Ge moet genen tand verliezen om mij te mogen mailen eh sweetie, 't zou maar erg zijn !
      We hebben alle Harry Potters, en Marteke is nu de 5de persoon die ze aan 't verslinden is, ze zit ondertussen aan de derde:-)

      Verwijderen
    2. Amai Marteke gaat goe vooruit ! Den derde al !!
      Enne, die mail wanneer ik ooit misschien nog ne tand verlies, da is om de tandenfee te verwittigen hé ;-))))

      Verwijderen
  2. Heel tof! Ik zou ook wel weten waaraan ik de voorkeur geef :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk. Daar was ze uiteraard heel blij mee ! Deze staat ook nog op mijn to-do lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap gemaakt mamaatje!!! Enne ... ik herken ietske ...denk ik! ;-) Zalig hé als kinderen "boeken" ontdekken!
    Ik kocht van de week ook voor het eerst kamsnaps...durfde het nog niet uitproberen. Ik zal misschien nog wachten op jouw professionele uitleg donderdag???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, goed herkend !!!
      Donderdag staat in mijn agenda, alles voor de kinderen is gearrangeerd, hout vasthouden nu, dat er weeral nikske onvoorzien tussenkomt !

      Verwijderen
  5. Dan smelt je toch....
    En het resultaat mag er wezen, wat superknap gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel schoontje! En als ze het zo aan boord leggen kunt ge niet anders hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, gij maakt nogal eens een ferm schoon tasje en da omdat er ne kies uit is !!!! Wauw
    Leuk zo een beetje boekverslaafd zijn, da ken ik heeeeel goe ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooi! wat een leuk stofje met die konijntjes :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahhh zo tof kinders die lezen... vooral blijven stimuleren!! Hahah... en bijdehand is ze ook, mama tandenfee :-) Tof gemaakt dat zakske!
    Een brigitteke doen ... die ga ik onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahhh zo slim van Marte! Knap tasje, een noodzaak voor kleine grote meisjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen