dinsdag 21 oktober 2014

Ezeltje ° Donkey

Op 8 september zag den Arthur het levenslicht.
Nu speelde ik al langer met het idee om eens zelf een knuffel ineen te steken,
en Tuurke was het duwke in de rug dat ik nog nodig had.
Er werd gekrabbeld en getekend, er werden stofkes uitgezocht en borduurdraad gekozen.
En uiteindelijk zag mijn ezeltjesknuffel het levenslicht ook.
Hij is nog naamloos, maar dat komt wel in orde.
Ontmoet Ezeltje x :



Schattig hé ? 
Hij doet een slaapje,
't Is immers een pasgeboren boeleke.

Lang niet slecht voor een eerste poging vind ik zelf.
Zwaar schatplichtig aan het Simplicity patroon dat ik kocht om al deze cutiepies te maken,
en aan duizenden voorbeelden die ik bestudeerde op het wereldwijde web.
Maar hey, 't warm water is al uitgevonden dus dat ga ik echt niet overdoen.
Uiteindelijk is't maar ne knuffel hé !
Helemaal uit gerecycleerde herenkleding gemaakt.
Grijze broeken zijn saai ? 
Bijlange niet !

Zelf proberen ?
Hier vind je een patroontje + beknopte uitleg.


27 opmerkingen:

  1. Oh, dit vind ik nu extreem schattig zeg! Die pin ik (en maak ik ooit eens na als ik mag).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh schatteke wat een schoon ezelke hebt ge gemaakt !!!
    Zelfs De Man hier was onder de indruk - en dát wil al veel zeggen, dat weet gij ook als vrouw-met-venten-in-huis !!
    Tuurke zal fier zijn dat hij de stimulans was ! Enfin, ik weet nie of hij het gaat snappen ;-). Momenteel is de favoriete bezigheid "rondwandelen met emmer op hoofd en mij afvragen wie het licht heeft uitgedaan". Ik weet niet of hij al beseft wat het is de muze te zijn van een handwerkster ;-). Maar 'k zal het hem toch vertellen, voor alle zekerheid !
    Hoe gaat ge hem noemen ? Juul ? Lowie ? Edgard ? Hihi... Ge raadt het wel - ik hoop maar dat er hier nog een madam in verwachting is, dus ik heb al namenlijstjes liggen ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow wat een super knuffel! Hartstikke mooi gemaakt hoor... En je weet wat ze zeggen hè, alles is al een keer gedaan, behalve door mij ( euh, jou, ik dit geval ;-))!
    Daar hou ik me altijd aan vast en dat helpt :-), liegs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, zo lastig dat de "g" naast de "f" zit!! Maar ik lieg niet hoor, ik meen het :-)!

      Verwijderen
    2. Haha, da's wel een 'mooie' tikfout !

      Verwijderen
  4. dat is echt ne Charel??niet??? Ik vind hem super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na de flamingo trend kan er nu zomaar een ezeltjes trend ontstaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Carla de knuffelmaker, had jij ook al geen vosje gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een tweede Tureke is geboren! Tuurke is mooi... Hou het daar maar bij! Mag wel van Ingrid denk ik! :-)
    Enne 't is een schatteke! Sjuun gedoan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie Ezel heel graag. Suggestie voor een naam: Monkee (zoals' The Monkees' )want het ziet er een believer uit.

    Monkee donkey!

    Dat klinkt als een klok

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai knap gedaan. Die ga nogal geknuffeld worden, zo'n lieveke :-)
    Grtjs
    Daniêlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Keigeslaagd! Dat heb je goed gedaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoorde de madammen hier gisteren babbelen over jou ezeltje en als je een tijdje geen blog's meer leest dan val je elke uit de lucht. Dus bij deze in gang geschoten om zoveel mogelijk in te halen en te lezen zodat ik weer helemaal bij ben en tis echt wel ne mooie knuffel geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een waanzinnig lief schatteke ! Smelt smelt ! Ik zou hier ook wel wat herenkleding kunnen recycleren, maar voorlopig moet ik er af blijven ook al hangt het hier niets te doen in de kast ;-) Misschien helpt het als ik deze foto's toon …

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Owwwww keiiiiiilief Carla!!! Leve de saaie herenkleding :-)

    BeantwoordenVerwijderen