maandag 20 oktober 2014

De ruil

Ik had schoenen die ongebruikt in de kast bleven staan.
Sara zag dat ruilen wel zitten, 
dus dankzij haar is er een plekske vrij in de schoenenkast (euhm, al niet meer ondertussen)
én ben ik een hoop stofjes voor mijn lappendeken in wording (allez, in gedachten toch al) rijker.
Deze deken valt hier zo in de smaak (lees : de gruttekes maken er ruzie voor) dat een bijkomstig en groter exemplaar zich opdringt.
Ik vroeg haar ook een pomponnekessjaal, en O O O wat een prachtexemplaar maakte ze voor mij !!!
(Noot aan Marte : voor mama he grutteke, niet voor Marteke... ;-))
Ze stopte ook nog een schitterende strijkapplicatie in de heerlijk dikke grote enveloppe.
Merci Sara voor de zeer geslaagde ruil !

Mijn favorietje !




Ik ga nog eens in mijn kasten rommelen...
Daar zal nog wel ergens een ruileken opgeduikeld worden...
:-)
Ik kreeg onlangs ook al lapjes van Onliemie en van Little Birdie, en ik heb nog over van Vee's gulle gift aan het vorige dekentje, ik zie het nieuwe al voor mij !!!!!!
(maar eerst moet mijn grijze sjaal en mijn herfstkrans af zijn, en het geheime breisel)

Merci schatten allemaal !

17 opmerkingen:

  1. Och konijntjes !!! Da zijn wel schoon stofkes zunne ! Moest er bij uw thuis té veel ruzie over de toekomstige lappendeken ontstaan, dan wil ik de deken altijd wel adopteren hihi ;-)...
    Maar dat lekker ouderwets stofke met de eendjes, links onder in het stapelke, dat vind ik ook wel iets hebben...
    Allez, de dees is nieuwsgierig voor het stoflapkesresultaat ! Wanneer begint ge eraan ? (ik wil u niet opjagen zunne, neeeeeeeje helemaaaaaal niet ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh, ik ben al benieuwd naar het resultaat van de nieuwe lapjesdeken.
    Mooie sjaal, ik kan verstaan dat Marte er ook naar lonkt!
    Veel plezier ermee, en een vrouw moet schoenen hebben, een gat in de kast, dat kan toch niet?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toffe ruil.
    Ben ook druk met een patchwork deken, vanmorgen om half zeven zat ik al te naaien (verslaafd).
    In mijn laatste bericht kan je zien hoe je heel gemakkelijk een leuk patroon maakt.
    Ben *jaloers * op je gekregen lapjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof! Bollekes en beestjes zijn altijd goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij is Sara in de zak gezet. Wat jij hebt gekregen, is veel mooier dan een paar schoenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ze kreeg de schoentjes 'eerst', dus ze kon zelf beslissen wat ze haar waard waren hé :-)

      Verwijderen
    2. oei oei, en ik voelde me al een beetje schuldig dat er niet meer in de envelop zat... die schoenen waren perfect wat ik mistte in de kast!!!

      Verwijderen
    3. De inhoud van de envelop was perfect hoor !
      Zelfs de postzegels zijn hier al aangeslagen door een verzamelaarke :-)

      Verwijderen
  6. Zeg, heb je nog stofkes nodig? Welke kleuren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eender wat, het moet uiteindelijk bont en vrolijk worden, enige vereiste is katoen, want het moet wasbaar zijn :-)

      Verwijderen
  7. Die deken blijft super ! Misschien om mijn restjes op te maken.......ik ga er toch eens werk van moeten maken......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twee mensen blij met een goede ruil. Mooie stofjes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tof dat iedereen zo blij is met de ruil. Geniet van je vrolijke stofjes.
    grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geweldige ruil!!! tegen die ruil zou ik ook geen nee zeggen... misschien moet ik ook maar eens in mijn schoenenkast duiken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou u graag de sunshine award geven, berichtje hierover hier http://hoemmelke.blogspot.be/2014/10/sun-shine-award.html

    BeantwoordenVerwijderen