zaterdag 20 september 2014

Sokken en een bever ° Socks and a beaver

Weet je nog dat ik een heel nest mini konijnen breide om met 4 priemen leren te werken?
Ondertussen is de eerste sok af !
Remember that I knitted a whole bubch of tiny rabbits to 'master' 4 needles knitting?
The first sock is finished !

 De tweede komt er ook aan.
The second one is on it's way.
 Wat de bever betreft, deze kreeg ik gisteren van zusje, ze bracht hem mee van Amsterdam.
Concerning the beaver, I got this one yesterday from sis, she bought it in Amsterdam.

Die ga ik eens goed moeten bestuderen, dat moet ik toch ook kunnen leren maken !
I will have to study him thoroughly, I want to learn to make this myself !

23 opmerkingen:

  1. Mooie sok! Handgebreide sokken zitten zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie wol en sok! Ik heb ook het sokkenvirus te pakken, heerlijk in de winter en om mee te wandelen. Handgemaakte sokken, je merkt duidelijk het verschil ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het knap dat je dat kan. Sokken zal nooit mijn ding zijn. Heb er zelfgemaakte maar dan zelfgekocht hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha die bever is gewoon geweldig !!! Een potloodbever ! Dat potloodje moet ge nooit meer scherpen, dat doet de bever wel ;-) !
    Chapeau zunne, sokken breien... Dat zou ik dus niet kunnen. Die hielpartij !! Is dat nie moeilijk ?
    Toch wel rap de tweede maken, want ik vrees dat dat heel vermoeiend is, de hele dag op één been met één sok rondhuppelen ;-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sok. Knap breiwerk. De bever is echt schattig. Ik denk dat het je echt gaat lukken om ook zoiets te maken.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap, die sokken dat kan ik dus echt niet en dat bevertje is grappig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De eerste sok is alvast goed gelukt, geen last van koude voetjes deze winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig zeg dat je leerde sokken breien. Vind ikzelf ook zo fijn om te doen.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie wol heb je gebruikt om je sollen te breien.
    Die bever is ook een leukerd !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie sokjes in zuurtjeskleuren, echt schattig, en ZOVEEL werk, helemaal iets voor ons Carlaatje!

    En sorry, het spijt me echt, maar ik kan alleen maar denken aan een verhaal dat ik net las over "Beaver College" in Pennsylvania, dat in 2001 zijn naam veranderde naar Arcadia University omdat "beaver" in het Engels ondertussen zoveel betekent als "poesje" bij ons.
    zou je nog wel proberen die bever te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, de Amerikanen zijn veels te preuts, daar stoor ik mij niet aan hoor !
      Ze mogen schietwapens hanteren van kindsbeen af maar alles wat met seks te maken heeft, oei oei oei, dat mag niet..... tja, hoe zot kunde zijn hé ?!!
      Poesjes en bevertjes, dat zijn schone beestjes !

      Verwijderen
    2. Inderdaad heel schattige beestjes.

      De vraag is: ga je nu telkens wanneer je je zusjes bever ziet aan Beaver College denken?

      Verwijderen
  11. Geweldig resultaat al! Ik vrees dat dat voor mij toch wel net iets te hoog gegrepen is... Maar ik vind dat wel supertof zo zelfgebreide sokken!
    En als je sokken kan breien dan moet dat bevertje een makkie zijn voor jou! Daar ben ik zeker van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik nog vergat te zeggen ... gij breit wel heel schoon gelijk! Zo ne beginneling kan jij toch niet zijn?

      Verwijderen
  12. Ohhh je eerste is klaar! En wauw ... keischoon!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor de rariteit, ga eens naar mijn blog,
    kijk naar de rechterfotootjes met alle blogs die ik lees (in de marge),
    scrol er vluchtig door tot je bij je eigen foto (van de sok) komt,
    kijk niet te nadrukkelijk ,
    wel heel snel en achteloos
    en zeg me wat je in eerste instantie ziet.

    (hoogstwaarschijnlijk ligt het aan mij)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, gij breiwonder ! Daar kijk ik met grote bewondering naar toe ! Chapeau voor de mooie en ongetwijfeld warme sopjes !

    BeantwoordenVerwijderen