vrijdag 26 september 2014

Dingetje ° Thingy

Ne mens komt wat tegen als er opgeruimd wordt.
Een dingetje van in den tijd dat er nog geen enkel grutteke kon lezen !
Zo heb ik er veel geplooid, want ze vonden dat héél plezant,
iedereen die over de vloer kwam moest eraan geloven...
"Zeg eens een cijfer van 1 tot 10.... en nu een kleur kiezen."
"Hahahaha, papa is een kikker!"

You come across some old stuff when you declutter.
This thingy dates back from when none off my children was able to read.
I made a lot of these thingies, they loved to play with them !
Every visitor was asked a number between 1 and 10, and then a colour...
Wich resulted in happy giggling : haha, grandpa is a spider... !

Deze ene heeft de tand des tijds doorstaan.
Flink gehavend en niet meer echt proper.

This one survived over the years.
Badly creased and ripped and pretty dirty.

 
 
 
 
 
Ik ga hem toch nog wat bewaren, 't was een schoontje...
I will hold on to it a little longer, it was such a pretty one ...

12 opmerkingen:

  1. Ai, ai, das pure sentiment. Wees voorzichtig met alles te bewaren, want voor je het weet moet je grotere kasten kopen ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, het is zeker een schoontje!
    Die tekeningetjes zijn echt heel mooi gemaakt.
    Ik vond dat als kind ook zo plezant. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo had ik er ook als kind - maar die waren belange niet zo schoon !! Amai gij maakte er zelfs een "woordjes leren" dingske van ! De tekening met het woordje erbij !!
    Piertje vind ik geweldig ;-). Thuis heette dat "ne pierring"....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is just Ingridje! En ne kikvors en ne piepel! ;-)

      Verwijderen
  4. Zeg nog iets dat gij goed kunt! Tekenen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi getekend!
    Wel een brave versie, bij ons was dat vroeger 'een wc-duiker' enzo. Echt stoer, dachten we toen. En maar gniffelen ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ze zelf leerden lezen en schrijven, waren er exemplaren door hen gemaakt met minder brave uitkomsten... zo echte kinderhumorversies hé, met gifprot en snottebel en aanverwanten....

      Verwijderen
  6. Mooi getekend, roept jeugdherinneringen op.
    Geniet van het weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hadden er vroeger ook en toen mijn kinderen er vele jaren geleden ook wouden hebben vond ik dat weeral leuk!Het brengt je zo weer terug naar je kindertijd,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh, dat herinner ik mij ook nog ! Hoe leuk was dat wel niet !

    BeantwoordenVerwijderen