zondag 31 augustus 2014

Uit een boek : 1 en 2

Een tijdje gelezen las ik iets bij Mamarina
 dat ergens in een kronkeltje van mijn grijze celletjes bleef ronddwarrelen.
Het komt erop neer dat je vaak boeken / tijdschriften / patronen koopt
met de intentie er iets uit te maken....
Om vervolgens een hele tijd later te beseffen dat je dat eigenlijk nog altijd niet gemaakt hebt.
Dus dankjewel Mamarina om dit denkbeeldige belletje in mijn hoofd te laten rinkelen !

Ik diepte wat onderop geraakte boekjes op uit de stapel en ging aan de slag !

Boek 1 : 
Kerstballen en kerstfiguurtjes haken ° FORTE ° verschillende auteurs.

Dit boek kreeg ik cadeau van iemand die zeer duidelijk maakte dat ze de muizen met de 'candycane' zo mooi vindt..... 
Eén kerstcadeautje in de sjakosj zou ik zo durven zeggen !
 
 Boek 2 :
Gelukspoppetjes en hangers haken ° FORTE ° Annemarie Arts



 Een girafke voor meneer CarlaK.
Het is zijn lievelingsdier, en op de vraag of ik eens niet iets voor hem moest maken,
antwoordde hij ietwat laconiek "een giraf".
Ook in de sjakosj !

Voila, de toon is gezet.
Alle 'maak'-boeken liggen bij elkaar nu, 
en ik heb al dingen uitgekozen om te maken, joepie !

PS : vergeet de give-away niet !

19 opmerkingen:

  1. Gewoonweg schattig!
    Nog een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allebei de maaksels zijn super leuk, gelukkig maar dat je ze uitgevoerd hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! Die muizen zijn zo grappig he! hihi Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allé nog zo eentje die niet stilzit! Super!
    Ik zoek me nog steeds te pletter naar 2 originele woordjes!!!! (peins,peins,peins!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zo hard op uw raadsel moeten peinzen, dat als ge wint het misschien wel op onverklaarbare wijze de woordjes groen en wit gaan zijn ;-)

      Verwijderen
    2. Haha groen is mijn lievelingskleur! En wit .... zo is mijn zieltje!!! ;-)

      Verwijderen
  5. Die muizekes met de candycane staan hier ook nog op het "toedoe" lijstje ! Ik heb dat boekske ook, heb er intussen al vanalles uit gemaakt (muis op kerstbal onder andere).
    Weet ge dat uw muizekes nog schoner zijn dan die van op de foto uit het boekske ??
    Zeg, leg eens uit, waarom heeft meneer Carla K. iets met giraffen ? Da's nu niet direct het meest evidente beest om "iets mee te hebben"... 't is niet dat een mens dat regelmatig in een wei ziet staan of zo hé... Meneer Carla K., verklaar u nader !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Carlaatje toch,
    hoe schoon dat je al die kleine dingskes in elkaar haakt.
    Ik bewonder het echt.

    Heb zonet zitten staren naar de giraffenclose-up, wat een magnifieke kop! Ik ben eens benieuwd of meneer K dezelfde blik zet wanneer hij zijn cadeautje ontvangt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu kan ik zo goed haken, al zeg ik het zelf, maar die klein amigurumidingskes lukken mij niet, te veel geprul.....ze zijn wel prachtig anders !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een talent, wat een talent! Zalligg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar allez, zoooooo schoooooon en schattig !! Hihi, die pluizige nekhaartjes en staart van dat giraffeke zijn superleuk en zo'n tof snoeteke !
    Je bent dus al goed gelanceerd !
    Ik heb ook al wat boekjes klaarliggen voor die '12 op 12' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke creaties heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed om deze boekjes weer eens uit de kast te halen. Je hebt er leuke dingen uit gehaakt. De muizen zien er grappig uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Keeeeilief!!! En schone gehaakt! Ik heb ondertussen mijn brei- en haakboeken (voor kleding) eens doorgenomen en briefjes gekleefd welke ik nog wil maken ... ik ben vast bezig tot het jaar 2030 denk ik, geen boekjes meer kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen