zaterdag 2 augustus 2014

Les in de vakantie ° Holliday course

Leren tijdens de grote vakantie?
 Natuurlijk wel !
 Ze vroegen het zelf !
Leren breien !
°
Summer holiday lessons ?
Of course !
The children asked me themselves to teach them how to knit !




 Marte vroeg het als eerste, ze breide een sjaal voor Vossa, haar vossenknuffel.
De jongens zagen dat ze het vrij snel kon en wilden dan ook leren breien.
°
Marte asked me first, she knitted a scarf  for Vossa, her soft toy fox.
The boys saw that little sister got the hang of it quite quickly, so they wanted to learn it as well.

 Jannes in opperste concentratie.
°
Jannes at work.

 Zander is er ook mee weg.
°
Zander mastered it too.

Marte begon al aan een tweede werkje.
°
Marte already started a second little project.

Ze zijn alledrie een poes aan het breien, die van Zander is zelfs al af !
Hij wil er nu nog een vestje voor breien.
°
They are all knitting a cat, Zanders is already finished !
He plans to make his little cat a jacket.

Tussen het breiles geven in, leerde ik zelf ook iets nieuws :
breien op 4 priemen !
(daar waren ze van onder de indruk ;-))
°
I also taught myself something new:
knitting on 4 needles !
(that impressed the children a lot ;-))

9 opmerkingen:

  1. Jaloers op zo n kinderen !!!.en die kunnen zo breien zonder die priemen te moeten klemmen onder hun oksel....mij lukt dat niet, terwijl dat bijvoorbeeld voor poppen echt handig zou zijn....succes met de vier priemen, sokken breien kan ik wel en is heeeeeel plezant !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs de jongens hebben willen leren breien ? Amai gij hebt wonderkinderen !!!
    Jannes houdt zijn linkerpriem wel raar vast... Maar als het lukt om te breien, is alles gepermitteerd !!
    En gij met vier priemen leren breien ? Proficiat :-) ! Ik heb dat vroeger op school ook ooit geleerd, maar zou begot nie meer weten hoe dat moet... 'K ga toch eens op youtube moeten spieken, want als een mens een muts en zo wil breien, moet ge wel rondbreien...
    Ps mijn oorbellekes hebben succes :-), iedereen wil weten van waar ze komen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt mij een heel fijne hobby om de vakantie mee door te komen :-) Leuk dat ze allemaal meedoen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn grote zus van 18 jaar had verkering met een jongen die ook wilde leren breien.
    Samen met mijn moeder en zus zat hij met breipennen op de bank.
    Ik ....(het kleine zusje) vond hem GEWELDIG ;-)

    Toffe kinderen heb jij.



    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw, en de jongens hebben ook het geduld er voor!!! super tof! Hier is haken en bleien beetje stil gevallen, maar het begint te kriebelen als ik dit zie. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zie dat jullie nog steeds het haken leuk vinden...i doe dat af en toe als de tijd het toe laat...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh en wat een leuke leerlingen!! Zo tof met z'n allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo tof, een stel breiende kinderen ! En die breien zelfs poezekes, hoe fantastisch is dat ! Ze zijn echt wel super geconcentreerd. Vroeger wilde onze jongste wel nog leren haken, maar dat heeft jammer genoeg niet zo lang geduurd.

    BeantwoordenVerwijderen