zondag 3 augustus 2014

Breien op 4 priemen ° 4 needles knitting

Wat is dat ? ° What have we here?
 En wat komt er daar piepen ? ° And what is playing peekaboo ?
 Konijntjes in een grasnest ! ° Bunnies in a grassnest !

Om met 4 priemen te leren breien wou ik klein beginnen.
Heel klein en met restjes.
Als het dan een grote broddelknoop moest worden, was het niet erg.
Maar het lukte !
En het is verslavend....
Ik haalde de mosterd hier.
°
I wanted to start with something small to learn how to knit on 4 needles.
Very small and with some leftover yarn.
So it would not be that bad if it went totally wrong.
But I mastered it !
And it is addictive...
I found a pattern here.

Nog wat foto's... ° Some more pictures...





Marte en ik hebben ze allemaal een naam gegeven,
Marte is ze ook allemaal aan het tekenen in een 'stamboek'.
°
Marte and me gave them names.
Marte is drawing each one in a 'pedigree'.

Het grasnest is gehaakt van een in repen geknipte lekke opblaasbare krokodil.
°
The grassnest was crocheted from a cut up inflatable crocodile.

Ik denk toch dat ik nog wat moet oefenen voor ik aan sokken kan beginnen.... :-)
°
I do think I need some more practice before I move on to knitting socks...  :-)

12 opmerkingen:

  1. Knap, hoor ik doe het je nog steeds niet na dus hier voorlopig nog geen sokken;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Carlaatje gij zijt gewoon nie te doen :-)))))))
    Breit ze me verdorie een nest met drie generaties konijnen, in ene keer :-)))
    Met stamboek en ieder zijne naam ( vooral kruisbek zwetstjet deed het 'm, toen lag ik dubbel van het lachen !)
    Begin nu ma rap aan het wortelkes breien, zoveel konijntjes, da kan goed eten zunne !
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Overweldigend, Carlaatje!

    En fantastische namen! Veel ijsnamen (mmm)

    Je kinderen zien er op de brei-post allemaal even geconcentreerd uit. Je dochter vooral. zo lief en schattig, helemaal haar mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, dat heb je met konijnen zodra je er 2 hebt ;-) Je hebt goed je best gedaan met oefenen, de kids trouwens ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :)) zo schattig! Ma die namen jong! Om onze volgende quiz nog moeilijker te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar zotteke, ge wist precies van geen ophouden ! Ze zijn allemaal om te schattiger en hun namen ook ! Ik denk dat ge u stilaan aan die sokken kunt wagen hoor ! En anders breit ge eerst nog maar een paar Vlaamse reuzen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw, ik vind juist hoe kleiner hoe moeilijker !!.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé, wat grappig!
    Je bent ook een creatieve duizendpoot hé ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen