vrijdag 13 juni 2014

Ree

Ik had nog wat overschot krimpfolie van dit experiment.
Toen tekende ik verpersoonlijkte diertjes.
Vandaag besloot ik tot een ander probeersel.
de foto is vergroot, in't echt zie je geen 'ruwe' randen.

Het tekenen werd beperkt tot de vorm van het diertje.
Die werd vervolgens heel secuur uitgeknipt
en gebakken.
(dat bakken....pffft.... niet aan te raden voor hartpatiënten zenne,
dat kronkelt ineen en dat duurt keilang (ahum) voor dat weer plat ligt...
elke keer opnieuw vrees ik dat het naar de knoppen gaat zijn...)
Vervolgens diertje beplakken met een schoon papierke,
en met een zeer fijn gepunt hobbymes de rand als snijmal gebruiken.
Laagje modgepodge erover.
Brochespeldje kleven aan de achterkant 
(ah ja, aan de voorkant zou maar onnozel zijn).
Voila !
Speld het op de schoonste revers van uw hipste vestje
en ga een wandelingske maken met uw gedessineerd dier !
(Ik ga niet wandelen, ik steun den oudste die aan't blokken is,
ik steun hem door piepstil nog wat dierenvormen te tekenen ;
en bakken, knippen en plakken maakt ook geen lawaai, jeej !)


11 opmerkingen:

  1. Wat mooi !!! Gelukkig hou je het stil in huis ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!
    Succes voor je oudste en sterkte met stil zijn ;-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ken ik nog nie, krimpfolie bakken ... Wordt dat dan een soort dikker plastiek ?
    Ikke geïntrigeerd !!
    (Ben ook eens bij het vorige experiment gaan snuiten, ik vond dat vogelke met hartje toch mooi hoor, helemaal niet te donker !)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja , het is precies een ruw (als in licht gekorreld) tekenblad met een glanzende rugzijde.
    Als je het in de oven bakt krimpt het en wordt het dikker, dan krijg je echt een stevig plastieken vormpje van ongeveer 2 mm dik.
    Ik gebruik de Schrumpfende Plastik-Folie van Rayher, da's er goeie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh nostalgie! onze favoriete chiro-activiteit op kamp! schrinkelen! Daar maak je de leukste dingen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi blogje, ik ben haaksters aan het bezoeken, om weer bij te zijn, ik heb veel blogjes gemist...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schoon reeke gebakken.

    Alleen, zou je niet beter een cake of zo bakken voor die studerende zoon? Dat blokt toch dubbel zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat jij allemaal kan! Ik geraak gefrustreerd! Allemaal technieken waar ik nog niet eens over gehoord heb! Wel superdesuperleuk! Ben fan van reetjes!

    BeantwoordenVerwijderen